Kender du forskellen på en god og dårlig hækkeklipper?

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2017 05:28 CEST

En gren er ikke kun en gren, en hæk er ikke bare en hæk og en hækkeklipper er ikke bare en hækkeklipper. Derfor går man til fagmanden for at finde den rigtige hækkeklipper – i det lange løb er det billigere og giver det bedste resultat.

Går du i Netto for at købe parfume til din bedste ven eller veninde, i Fakta for at købe den nyeste mode eller i Hennes & Maurits for at vælge bryllupskjole? Formentlig ikke, for i nogle situationer er man nødt til at disponere på et solidt, fornuftsbaseret grundlag. Foretage vel-overvejede prioriteringer – og så vælge det rigtige.

Sådan er det også, når der skal vælges hækkeklipper. Alle modeller fra byggemarkedet kan ”do the job,” men opgaven og arbejdet kan bogstavelig talt blive en pest – og resultatet tvivlsomt.

Allerførst gælder det om at vælge, om hækkeklipperen skal køre på benzin, el eller batterier, om den må larme eller skal være stille, om den skal være på stang og række højt, og om du har kræfter og udholdenhed til en tung og krævende maskine, – eller kan nøjes med en let og enkel løsning.

Alle de spørgsmål forstår de at stille i maskin- og specialforretningerne for havemaskiner, – og skaffe de svar, der betyder at du går ud af forretningen med netop den løsning, der passer til dine behov.

Få rådgivning og startklar maskine

Det er også derfor, at du kun finder STIHL’s hækkeklippere hos autoriserede forhandlere, hvor ekspedienterne hvert år kommer på kursus i STIHL-maskiner. De specialuddannede forhandlere er din garant for, at du kommer ud af butikken med netop den maskine, der passer til dit behov. Og vel at mærke en brugsklar maskine uden dikkedarer, indviklede montagevejledninger og dårligt engangs-værktøj til at samle maskinen.

Vælger du STIHL, så er maskinen brugs-klar, testet og klar til hækken. Professionel rådgivning, solid kvalitet, forståelig instruktion og enkel betjening hænger sammen.

Derfor er de grundlæggende valg afgørende: Skal hækkeklipperen være baseret på benzin, el fra stikkontakten eller batterier? Det valg hænger sammen med, hvor stor (høj, lang og bred) hækken er. Hvor gammel og hvor tykke grene hækken består af? Om naboerne, familien eller du selv er følsom overfor støj og forurening? Hvor langt rækker dine kræfter og din tålmodighed?

Gamle hække med tykke grene kræver måske en grensaks i kombination med en let og enkel hækkeklipper, eller måske en voldsom og potent hækkeklipper, der klarer både tykke og tynde grene.

Hos STIHL findes der i dag alle muligheder. Uddannede fagfolk og specialbutikker guider dig til den rette løsning for dig. STIHL finder du også på den store københavnske haveudstilling CPH Garden, der foregår i Valbyparken fra den 22 - 25 juni. På standen finder du både STIHL personale såvel som repræsentanter fra flere forhandlere, der kan vejlede dig til det rigtige køb af havemaskine for dig.

Kommer du ikke på CPH Garden, finder du din nærmeste STIHL forhandler på: www.stihl.dk