Kraftige nyheder på batteri fra Stihl på Have & Landskab 2017

Pressemeddelelse   •   Aug 31, 2017 12:37 CEST

Det er i den grad spændende nyheder til den professionelle bruger, som Stihl har med på årets fagudstilling Have & Landskab 2017!

På udstillingen, der foregår i Slagelse den 30. august til den 1. september, viser Stihl hele sit brede sortiment af batterimaskiner til professionelle frem, - naturligvis med særlig vægt på årets tre store nyheder:

FSA 130 - en kraftkarl af en kratrydder! - Med den i hænderne er der ingen grund til at spilde penge på brændstof, - men i stedet bruge de kraftige rygbatterier, der sikrer kraften i maskinen time efter time. FSA 130 kan udstyres med samme skæreværktøj som de øvrige kratryddere i benzin-sortimentet.

HSA 94 - en robust hækkeklipper med drejbart greb, - bestemt en efterspurgt maskine, der nu introduceres. Hækkeklipperen kommer i to varianter:

1. T-modellen med en tandafstand på 30 mm og hurtig knivtakt på op til 5.000 omdr/min. Den er specielt velegnet til tyndere grene og formklipning, f.eks. de fine buskbom hække som findes på ganske mange kirkegårde.
  2. R-modellen der leveres med en større tandafstand på 38 mm, og en maksimal knivhastighed på 3.200 omdr/min. Denne hækkeklipper er optimal til beskæring af gamle hække, med tykke grene, og matcher den velkendke benzinmodel fra Stihl; HS 82 R.

Både kratrydderen og hækkeklipperne er stærke og robuste maskiner på 36 volt skabt af tyske Stihl med de benzindrevne modeller som forbillede. Hos Stihl har man valgt ikke at gå på kompromis med effektivitet og kvalitet, men skabt lette, støjsvage maskiner, der i flere tilfælde har samme kræfter som en lignende benzindreven maskine. Specielt fjernelsen af udstødningsgener, trækker mange professionelle over til at bruge batterimaskinerne. Derved slåes et slag for sundere medarbejdere, og virksomheden får en endnu grønnere profil.

På udstillingen er det muligt at deltage i en konkurrence om at vinde nyheden FSA 130. Selve konkurrencen vil også være tilgængelig på Facebook i perioden 30. august - 1. september.

Men det er naturligvis ikke "kun" batteri-sortimentet, der fremvises på HL 17. Man vil også kunne opleve det brede sortiment af benzin-maskiner rettet mod professionelle: F.eks. motorsave, hele kombisystemet, hækkeklippere, kratryddere og meget mere.

Vi skulle hilse fra Stihl og sige vel mødt.