Oplev suset fra en folkefest

Pressemeddelelse   •   Aug 09, 2017 06:04 CEST

Power, teknik, balance og folkefest i uge 34!  - og DU kan være med!

Der er ikke længe til at de Nordiske Mesterskaber i STIHL Timbersports, eksploderer i et brag af en folkefest! Det sker når Gøteborg den 21. august giver startskuddet til en af hestesportens største events, FEI-EM. Hestesportskonkurrencerne dækker over både dressur, spring, paradressur og den temperamentsfyldte maratonkørsel, der kører gennem byen for så at ende i Slottsskogen med forhindringer.

Selve maratonruten fører tæt forbi Kungstorvet hvor de spændingsfyldte skovhuggerkonkurrencer, NM i Stihl Timbersports, finder sted fra den 24 august og frem til 26 august. Der er ingen tvivl om, at der vil blive tæt løb mellem de deltagende atleter fra Danmark, Sverige og Norge.

Sverige skal forsvare sidste års titel, og vores danske medaljehåb, Brian Palsgaard, har meldt sig klar til at gøre svenskerne rangen stridig.

I holdkonkurrencen finder vi på det danske hold:

• Brian Palsgaard
  • Preben Palsgaard
  • Mads Pedersen
  • Mathias Ringsholt

Holdkonkurrencerne finder sted torsdag den 24 august, og er en enestående opvisning i tæt samarbejde, kraft og koordination, - noget som det danske hold mestrer til perfektion.

Dagen efter, fredag den 25 august, konkurrerer de danske deltagere både mod hinanden såvel som mod de øvrige deltagere fra Sverige og Norge om den præstigefyldte titel som Nordisk Mester. Som tidligere nævnt spås Brian Palsgaard store chancer, men vi er før blevet overrasket af andre stærke deltagere fra det danske hold. Under alle omstændigheder er det særdeles stærke modstandere de er oppe imod, - og der er derfor ingen tvivl om at der bliver kamp til stregen.

At danske publikum kommer og viser deres opbakning til de danske drenge er alfa og omega, hvorfor Stihl håber at se rigtig mange danskere til denne event.

Konkurrencerne afsluttes om lørdagen den 26. august med NM for Rookies. Rookies er unge talenter, - der gerne skulle tage arven op efter de etablerede atleter indenfor nogle år. Fra Danmark får vi et gensyn med Mia Aubertin, der også deltog i 2016. Desuden møder vi et helt nyt talent, der ikke har optrådt i disse konkurrencer før, nemlig Daniel Friss Toft. Der er ingen tvivl om at de begge får deres at se til, idet de bla. skal op imod svenske Perry Swan, der tog førstepladsen ved VM for rookies i Hamburg tilbage i maj måned.

Med andre ord, - vil du have spænding, god stemning og rendyrket folkefest, så kom til Gøteborg i uge 34!