MÅNEDENS SU(PPE)-VENLIGE MADTIP

Kalenderen skriver november – det betyder, at vintervejret for alvor er på vej, og det samme er de utallige julefrokoster og gaveræset. Som studerende kan det være nødvendigt at spare for at få råd til julen og findes der en bedre måde at spare på, som samtidig giver dig varmen her i kulden? Det tror vi i Studenterhus Aarhus næppe! Derfor giver vi dig her et bud på flere billige supper.

Af Trine Ø. Muf, frivillig i Studenterhus Aarhus

Kartoffel-porre suppe

Både kartofler og porrer er billige at købe på denne årstid – derfor er kartoffel-porre suppe også en perfekt spise som studerende. Du kan spise suppen med bacondrys eller gemme noget frisk porre til topping.

Tomatsuppe

Har du nogle lange dage på studiet? Så kan denne tomatsuppe blive din nye bedste ven! Takket være hakkede tomater på dåse er der næsten ingenting, som skal skrælles og snittes, og derfor er suppen lynhurtig lavet.

Blomkålssuppe

Selvom blomkålen er ved at være udenfor sæson, er blomkålssuppe stadig en billig spise. Den kræver ingen dyre ingredienser og er nem at lave.

Gullaschsuppe

Synes du ikke, at du bliver mæt nok af suppe? Så prøv denne gullaschsuppe. Der er masser af fyld i, men den er stadig billig at handle ind til. Hvis du gerne vil spare flere penge, kan du altid droppe kødet eller bruge hakket oksekød i stedet.

Ostesuppe

Hvis du er mere til cremede supper og gerne vil have andet end grøntsager, så giv dig i kast med ostesuppe. Den er både lækker og nem at lave – og du kan samtidig få brugt dit tørre brød. Win win!

• Uddannelse

• studieliv

Janus Priess

Pressekontakt PR- og kommunikationskoordinator PR, ekstern og intern kommunikation, grafisk, frivilligledelse, medlemsadministration 40 90 40 64