Kåring af Østjyllands bedste praktikvirksomhed

Igen i år kårer Studenterhus Aarhus og Aarhus Kommune Østjyllands bedste praktikvirksomhed. Spændingen udløses ved et stort prisoverrækkelsesshow i Studenterhuset, når juryen løfter sløret for dette års vinder.

Den 20. marts danner Stakladen i Studenterhuset rammerne om det store prisoverrækkelsesshow, hvor vinderen af titlen ‘Østjyllands bedste praktikvirksomhed’ udnævnes.

De nominerede virksomheder er indstillet af både praktikanter og virksomhederne selv. Fælles for praktikvirksomhederne er, at de på den ene eller anden måde har kvalificeret sig til at være med i kapløbet om at blive Østjyllands bedste praktikvirksomhed 2017.

Jury afgør kapløbet

Det er en Jury bestående af fremtrædende personligheder som blandt andre borgmester Jakob Bundsgaard, Anne Thorø Nielsen, direktør, Studenterhus Aarhus, og Mette Dyhl Prola, senior HRD- og Policy Director ved, sidste års vinder, Pressalit, som sammen skal afgøre, hvilken virksomhed, der løber med sejren.

Mette Dyhl Prola er ikke i tvivl om, hvad der for hende udgør en god praktikvirksomhed.

“En god praktikvirksomhed forstår at sætte sig i de studerendes sted og bygge bro mellem de uddannelsesmæssige krav, den studerende skal leve op til samt de forretningsmæssige behov, som virksomheden har. Kvalitetsuddannelse sker i vores optik i krydsfeltet mellem teori og praksis, hvorved begge parter får noget værdifuldt ud af praktikopholdet”, forklarer hun.

Formålet er at inspirere andre virksomheder og studerende

Studenterhus Aarhus og Aarhus Kommune håber, at prisoverrækkelsen blandt andet vil skabe øget fokus på de virksomheder, der gør brug af praktikanter og inspirere andre virksomheder til at gøre det samme. Deltagerne ved arrangementet vil både være studerende og virksomheder, som udover deltagelse i prisoverrækkelsen også får mulighed for at opnå inspiration, ny viden indenfor området og uformel networking.

Studenterhus Aarhus og Aarhus Kommune ser frem til et underholdende show, der vil bringe virksomheder og studerende endnu tættere sammen, og skabe øget fokus på inddragelsen af praktikanter i østjyske virksomheder og den fælles læring, det giver.

Frist for nominering

Der er fortsat åben for nominering til den prestigefyldte pris. Studenterhus Aarhus og Aarhus Kommune opfordrer derfor praktikanter, tidligere praktikanter og virksomheder til at nominere deres bud på en praktikvirksomhed, som fortjener at vinde titlen som Østjyllands bedste praktikvirksomhed 2017.

Sidste frist for nominering er den 14. marts.

Tid: 20. marts 2017, klokken 16.00 - 19.30

Sted: Stakladen, Studenternes Hus, Nordre Ringgade 3, 8000 Aarhus.
Link til hjemmeside:

For mere info kontakt

Thomas Moeslund, PR- og kommunikationsansvarlig hos Studenterhus Aarhus.

Email: tm@studenterhusaarhus

Jesper Frølund, erhverskoordinator hos Studenterhus Aarhus.
Email: jf@studenterhusaarhus

• Erhverv

• karriere

Studenterhus Aarhus er en privat forening, der ønsker at

- bidrage til et socialt bæredygtigt studiemiljø

- arbejde for rekruttering og fastholdelse af arbejdskraft i regionen

- understøtte studerendes virketrang og handlekraft

Mission:

Bridging the gap between students, business and culture in Aarhus.

Vision:

The Place to be!

Værdigrundlag:

Studenterhus Aarhus is an open and inclusive COMMUNITY, a DIVERSITY if competent and ambitious students, professionals and other stakeholders, constantly CHALLENGING themselves and EXPERIMENTING together to create new and better OPPORTUNITIES for themselves, for others and for the future.

Foreningen:

Foreningen "De studerendes hus i Aarhus" blev stiftet i 2003. Det er denne forening, der i dag står bag Studenterhus Aarhus. Foreningens bestyrelse består af tre repræsentanter fra Studenterhusets erhvervsmedlemmer, tre repræsentanter fra byens uddannelsesinstitutioner og tre studerende.