Badeværelsesmøblet Style i nye trendy materialer

Pressemeddelelse   •   Aug 30, 2012 13:41 CEST

Nu når efterårets badeværelsesrenoveringer står for døren, kommer Svedbergs med nye farver og materialer til møbelserien Style. Først og fremest lanceres den nu i sort. Skuffefronter i plywood, lys eg samt perforeret metal i hindbærrød, vissengrøn, gul, granitgrå og hvid giver mængder af nye kombinationer, som på en nem måde forandrer badeværelset.

For 50 år siden ændredes synet på, hvordan et badeværelse skal se ud, og hvordan det skal fungere. Da fremstillede Svedbergs sit første badeværelsesskab. Aldrig før havde nogen kombineret badeværelsespejl med et skab, der man kunne opbevare tandbørster, make up, plaster m.m.

For et par år siden lancerede Svedbergs møbelserien Style, en serie som hurtigt blev en af deres mest efterspurgte badeværelsesmøbler. Nu når firmaet fylder 50 år udvikler man serien med nye materialer og farver. Det kan blive svært at vælge kombination.

Svedbergs fremstiller alle sine badeværelsesmøbler i Dalstorp i Vestsverige. I dag fabriksmonteres desuden alle møbler inden levering. For en sikkerheds skyld monteres alle elinstallationer også.

Hver produkt er gennemtænkt ind i mindste detalje for at kunne klare krævende vådrumsmiljøer i mange år. Det gennemsyrer hele fremstillingsprocessen, i materialer, konstruktionsløsninger og sikkerhed. Passioenen og følelsen for håndværket lever i aller højeste grad i Dalstorp.

Svedbergs fejrer 50 år med at udvikle møbelserien Style.
Serien består af vægskab, højskab og en underdel som er integreret med en vask af støbemarmor. Underdelen fås i tre bredder 60, 90 og 120 cm. Korpusserne og vask i hvid eller sort. Skuffer og låger fås i sortbejds, gråbejds, hvid lak, birkeplywood, lys eg og med perforeret metal som lakeres i hvid, granitgrå, gul, vissengrøn eller hindbærrød.

Kan købs hos forhandlere og velassorterede indretningsforretninger fra og med oktober 2012. For yderligere information om forhandlere se www.svedbergs.dk

Marie Bengtsson, Markedschef Svedbergs
Marie.bengtsson@svedbergs.se

Dan Pettersson, Kreativ chef Svedbergs
Dan.pettersson@svedbergs.se

Vedhæftede billeder er til fri publicering.

Yderligere fakta om respektive model findes på hjemmesiden eller i kataloget

Svedbergs har ikke altid produceret badeværelsesmøbler. Historien begynder med at Holger Svedbergs i 1920 starter et blikkeri, som fremstillede mælkejunger. Svedbergs havde set dagens lys. Da hans sønner overtog virksomheden i begyndelsen af 60’erne, begyndte man at fremstille badeværelsesskabe som revolutionerede Sveriges badeværelser. Kort efter byggede de et stort værksted og fremstillingen af badeværelsesmøbler tog fart. I dag er Svedbergs en af de ledende baderums virksomheder i Norden. Og selv i dag har blikkeriet en vigtig rolle i produktionen, ikke mindst for de klassiske spejlskabe i bukket stål. Vigtigst af alt er, at passionen og følelsen af ej nøjsomt og præcist håndværk fortsat lever videre i Dalstorp.