Badeværelsestrends 2013

Pressemeddelelse   •   Feb 01, 2013 12:10 CET

Nu lancerer vi vor nye Badeværelsesbog - bestil den på svedbergs.dk og læs om årets hotteste trends i badeværelset.

Nogle af årets nyheder er:

Den klassiske møbelserie Svea giver en følelse af den gamle verden, men i moderne udgave. Møblerne er vellavede med fine detaljer, f.eks. de flotte greb af læder, de klassiske buede greb i krom eller det tidstypiske armatur. Med tanke på at kombinationsmulighederne er næsten uendelige, kan du skabe et badeværelse efter dine forudsætninger og smag.  Resultatet er en serie møbler til badeværelset inspireret af forrige århundredeskiftes overdådige liv som samtidig er naturligt og afslappet.

Den rustikke møbelserie Svea Dalstorp er en hyldning til den nordiske bonderomatik. De svenskrøde huse og de enkle fiskeskurer har været forbillede, når man udviklede den charmerende serie. Trods den anderledes design nikker man genkendende til Svedbergs nye badeværelsesserie. Sikkert fordi det rustikke udtryk har sine rødder i vor nordiske formhistorie. For at få den rette følelse frem arbejder Svedbergs med massivt træ, som laseres i gråbejds eller hvidt.

Kontakt os gerne hvis du har spørgsmål. Bestil Badeværelsebogen på www.svedbergs.dk.

Fås fra og med den 1. februar. For mere information se www.svedbergs.dk.

Marie Bengtsson, markedschef Svedbergs
telefon +46321-533000

mobil +46708-102045

Marie.bengtsson@svedbergs.se

Dan Pettersson, kreativ chef Svedbergs
telefon +46321-533000

Dan.pettersson@svedbergs.se

Svedbergs har ikke altid fremstillet badeværelsesmøbler. Historien begyndte med at Holger Svedberg startede et blikkenslageri 1920 for at fremstille de bedste mælkejunger.

Da hans sønner overtog firmaet i begyndelsen af 60´erne, begyndte man at fremstille badeværelsesskabe, som revolutionerede Sveriges badeværelser. Ingen havde tidligere kombineret badeværelsesspejl med et skab. Snart byggede de et stort snedkeri og produktionen af badeværelsesmøbler tog fart.

I dag er Svedbergs et af de førende badeværelsesfirmaer i Norden. Svedbergs fremstiller og færdigmonterer alle badeværelsesmøbler i Dalstorp, ca 60 km fra Jönköping. For en sikkerheds skyld fabrikmonteres desuden al el.