Nyt formsprog i 2011 udgaven af Badeværelsesbogen fra Svedbergs

Pressemeddelelse   •   Feb 11, 2011 10:50 CET

Årets badeværelsesbog fra Svedbergs indeholder meget nyt. Den største nyhed er den formstærke møbelserie Style. Andre nyheder er opdatering af populære møbelserier, nye smarte toiletter, armaturer og håndklædetørrer til det moderne badeværelse.

Nu lancerer Nordens største leverandør af badeværelser sit katalog. Over 100 inspirerende sider med indretningsforslag til badeværelset
- En af Svedbergs styrker er, at vores udvikling og produktion foregår i Sverige. Det betyder, at vi kan prøve os frem indtil vi når det bedste resultat indenfor form og funktion, udtaler Svedbergs salgs- og markedschef Stefan Svensson.

Nye og opdaterede møbelserier
Den største nyhed i år er møbelserien Style. Designet skiller sig ud fra alt andet på markedet. – Trods sin stærke karakter matcher Style mange smagsretninger – lige fra dem der ønsker en følelse af retro til alle dem der ønsker et spændende og moderne udtryk. Og som det også gælder alle øvrige Svedbergs møbler kommer alt færdigmonteret fra fabrik, udtaler Fredric Jönsson, Svedbergs.

Svedbergs har i år også opdateret og videreudviklet de populære møbelserier Classic, Indigo, Bianca & Easy. Minimalistiske Indigo findes nu også i de nye farver hvid ask og gråbejset. Og til den kompakte Easy introduceres en anderledes løsning: Håndvask og skab formgivet til hjørnemontering. Den ”Elle Decoration” belønnede Bianca har også forandret udseende og fået smartere funktioner. – Vi bad Mia Gammelgaard og Ehlén Johansson, som har designet Bianca, om at opdatere møblerne. De skiftede bl.a. underdelenes skabe ud med skuffer og formgav nye greb. Så nu kan man vælge fronter i nye farver; rød, grå eller hvid, fortæller Svedbergs produktudviklingschef Dan Pettersson.

Rengøringsvenlige toiletter og moderne håndklædetørrer
I år lanceres også 2 nye toiletter. De er designet med hel cisterne, som giver rene linier og færre render, hvor der kan samles snavs. Endvidere har de indvendig plasttank, som forhindrer kondens på ydersiden. Og så er toiletterne behandlet med Easy Clean, hvilket betyder at snavs har svært ved at fæstnes.
- Det er ofte de små detaljer, som gør forskellen. Vores nye armaturer samt håndklædetørrerne Vento og Zanto har også den vigtige finish, som gør kunderne tilfredse når hverdagens oplevelser erstattes af nyhedens velbehag i badeværelset, afslutter Stefan Svensson.