Style - Design med mange udtryk

Pressemeddelelse  •  2011-02-17 15:55 CET

Nordens største leverandør af badeværelsesmøbler lancerer et helt nyt formsprog. Svedbergs’ Style ligner ikke noget andet badeværelsesmøbel. Nu vises den for første gang på Stokholm Furniture Fair.

Styles deign skiller sig ud fra alt andet på det nordiske marked. En del mener at den har et formsprog som læner sig op af det bedste fra 60’ernes guldalder indenfor design. Andre, at den viser vejen for fremtidens stil med sine runde hjørner, det formstærke støtteben og valget af farver: hvid, teak og grå bejs.

- Style’s styrke er, at den ser ud til at matche mange smagsretninger – lige fra de som ønsker et retro look til alle som ønsker et spændende og moderne udtryk. Desuden er det enkelt at ændre badeværelsets karakter ved at tilføje eller fjerne underdelens dekorative ben, fortæller Fredric Jönsson, Svedbergs.

Svedbergs er en designdrivende aktør, som siden 1960’erne har arbejdet med såvel egne som Frilance designere. Style er imidlertid helt og holdent udviklet internt hos Svedbergs. Et af virksomhedens store styrker er nemlig, at de har al deres udvikling og produktion i Sverige.

Med fuld kontrol over alle led i fremstillingsprocessen kan vi tillade os, at skeje lidt ud og prøve os frem for at nå det bedste resultat mht form og funktionalitet. Det som overrasker mange meget er prisniveauet på Style. Man får både design, funktion og kvalitet til en rigtig god pris, fortæller Svedbergs salgs- og markedschef Stefan Svensson.

For yderligere information kontakt venligst:
Presseansvarlig Kicki Ljungviken, Svedbergs, telefon +46 321 53 30 00

Svedbergs startede i 1920 som et blikværksted men overgik i 1960 til at producerer badeværelsesskabe. I løbet af 70’erne udvikles badeværelsesmøbler og i 80’erne begyndte dagens arbejdsgang: at udvikle, fremstille og markedsføre det komplette badeværelse under eget varemærke Svedbergs. Virksomheden er markeds ledende i Norden på badeværelsesmøbler og udvikler hele tiden sortimentet for at dække ethvert behov, som konsumenten måtte have i sit badeværelse. Moderselskabet Svedbergs i Dalstorp AB driver sin virksomhed i Dalstorp Sverige, hvor størstedelen af produktionen foregår.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom