SVEDBERGS NYHEDER 2012.

Pressemeddelelse  •  2012-03-08 14:31 CET

Der er mange spændende nyheder at se frem imod når Svedbergs lancerer sit badeværelsessortiment for 2012. I sortimentet er der flere nye produkter, men også mindre ændringer af ældre modeller.

Nøgleordet i arbejdet har været forfinelse. Vi har vendt og drejet på alt: konstruktioner, farvevalg, funktioner og meget andet. Møbelserierne Joy, Indigo og Easy har fået nyt udseende, og vores brusesortiment fås nu i nye modeller og farver. Hele kollektionen præsenteres i den nye Badeværelsesbog, som havde premiere fornylig i badeværelsesbutikker i hele Norden. Her er et udvalg af alle nyheder:

Badekar af akryl.
Premiere for en ny serie med fem designbadekar af akryl. Karrene fremstilles på Svedbergs fabrik i smålandske Hällabäck, der massagesystem og elektronik udvikles og monteres. Overfladen af akryl gør karret mere holdbart og rengøringsvenligt. Karrene kan fås med eller uden massagesystem. En model er det smarte brusebadekar 150, som ikke fylder meget, perfekt at supplere med en skærmvæg, når man vil kunne tage både bruse- og karbad.

Ny front på Joy.
Møbelserien Joy har fået en spændende liggende struktur, som giver møbelserien ekstra karakter. En ny trendfarve, lys eg, er tilkommet, og vi beholder sort og hvid i den nye liggende struktur. Skufferne er moderniseret med push open-funktion med dæmpning. I serien fås også et nyt rammespejl med LED-belysning, nye højskabe med plads til at hænge tøj i.

Indigo får nye vaske.
Den populære Indigoserie får to nye og trendy vaske (Mist og Lagun) med lavere højde. Alle Indigomodeller har desuden fået ny skuffeindretning i en flot hvid farve.

Easy underdel nu med skuffe og i to nye farver.
Det overkommelige badeværelsesmøbel Easys underdele (55 og 90 cm) fås fra 2012 med enten låger eller skuffe. Easy fås også i træfinér: eg og gråbejdset.

Nypremiere for Facet brusekabine.
Brusekabinen Facet har fået nyt udseende og en smartere konstruktion. Et eksempel er dørene, som glider lydløst og nemt takket være boogivogne med dobbelte kuglelejer samt fjedring. Desuden nem at rengøre pga sokkelen, som nemt fjernes samt hjul under brusekarret.

Luksus brusekabine med sæde.
At bruse i sædekabinen er en ekstra dejlig oplevelse og en nyhed, som vi tror meget på. Smart med sæde som kan vippes op, nemt at rengøre og armatur med håndvenlige greb, som er godkendt af den svenske reumatikerforening.

Brusebad bag skærmvæg.
To nye brusere med skærmvægge introduceres. Labyrint og  L-skærmvæg er fleksible og smarte løsninger, som passer specielt godt i små badeværelser.

Ny form på nichebruseren.
Vores nichebruser Facet går at få i mål fra 110 til 160 cm. Dørene glider lydløst og smidigt og har aluminiprofiler, som gør dem ekstra stabile.

Flotte profiler får ny farve.
Profilerne på alle vores brusere fås i hvidlakeret eller i de nye farver mat aluminium og granit grå.

For mere information se svedbergs.dk eller kontakt:
Dan Pettersson, produktchef
dan.pettersson@svedbergs.se

For billedmateriale kontakt:
Kicki Ljungviken
+ 46 321 53 30 12
kicki.ljungviken@svedbergs.se

Svedbergs er Nordens førende badeværelsesproducent med salg i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Storbritannien, Estland, Letland, Litauen, Rusland og Ukranie. Moderselskabet Svedbergs i Dalstorp AB har sin virksomhed i Dalstorp, Västergötland, der også største delen af produktionen sker. Svedbergs aktier er noteret på Stockholms Fondbørs.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom