​Danmarks bedste mobilnetværk bliver endnu bedre

TDC Group-kunder har forsat landets bedste mobilnet. Det konkluderer en landsdækkende analyse af mobildækningen i Danmark foretaget af Teknologisk Institut. TDC Group har forbedret den samlede kundeoplevelse på landsplan fra 74% i 2015 til 88% i 2016 og har derudover bedste landsdækkende 4G dækning.

De seneste år har TDC Group investeret massivt i det danske mobilnet. Ambitionen har været at skabe et af verdens bedste, hurtigste og mest stabile mobilnetværk til danskerne. Alene i 2015 rejste TDC Group 120 nye mobilmaster og opgraderede omkring over 3.400 mobilmaster.

Den tekniske analyse bygger på målinger foretaget i alt 500 tilfældigt udvalgte steder i landet, hvor Teknologisk Institut har sammenlignet de vigtigste parametre for brug af mobilnet; stabilitet, talekvalitet og datahastigheder på Danmarks fire landsdækkende mobilnet.

Resultatet af analysen betyder, at mobilkunderne hos TDC/YouSee, Telmore og Fullrate er på farten på landets bedste mobilnetværk.

”Vi er selvfølgelig stolte af at kunne levere et stabilt og lynhurtigt netværk til vores kunder, ikke mindst for at kunne opfylde vores ambition om at give dem Danmarks største underholdningsunivers. I dag bruger vi ikke kun mobilen til tale og sms – den lille skærm bliver i høj grad brugt til alle former for underholdning – især når vi er på farten,” siger Peter Trier Schleidt, koncerndirektør for TDC Group Operations.

Bedste og hurtigste kundeoplevelse på mobilnettet
Overordnet konkluderer rapporten fra Teknologisk Institut, at:

”TDC har på landsplan og regionalt den bedste samlede kundeoplevelse*.
og
”TDC har markant bedre adgang til 4G end de tre øvrige teleselskaber”
samt
”TDC er på landsplan hurtigere til download og upload end Telenor, Telia og 3.”

Koncerndirektør for TDC Erhverv, Jens Munch-Hansen uddyber: ”At TDC har det bedste mobilnetværk både national og regionalt gør også en stor forskel for vores erhvervskunder. 4Gnetværket giver en stabil og hurtig forbindelse til omverdenen og er således et fantastisk supplement til bredbånd. Medarbejderne kan med deres mobile enheder arbejde og samarbejde med kollegaer, kunder og forretningsforbindelser hvor som helst, når som helst, og lynhurtigt.”

Gør os endnu bedre
Danskerne kan allerede i dag hjælpe TDC med at forbedre dækningen lokalt. Ved hjælp af mobil-appen TDC Netperform, som sender besked om kundernes datahastighed til TDC, kan kunderne anonymt hjælpe TDC med at gøre et godt mobilnet endnu bedre – TDC NetPerform app'en gør, at vi kan modtage information om, hvor godt din netværksforbindelse fungerer. Vi bruger resultaterne til at finde ud af, hvor vores netværk ikke fungerer optimalt. TDC gemmer al informationen sikkert og anonymt i 14 måneder. I denne periode har vi mulighed for at regne på og forudse sæsonudsving i belastningen af netværket.

Peter Trier Schleidt, koncerndirektør for TDC Group Operations forklarer:

”Vi stopper ikke her. TDC fortsætter vores ambitiøse opgradering af vores mobilnetværk. Alene i 2016 vil vi sætter vi over 100 nye mobilmaster i drift. Alt sammen gør vi for at udvikle og forberede Danmarks bedste og et af verdens bedste mobilnetværk. Vi kan ikke love øjeblikkelig forbedring, men vi kan garantere, at vi er opsatte på at give kunderne den bedste oplevelse og det bedste produkt. Det gør vi nu og vi vil fortsat forbedre Danmarks bedste mobilnet.”

Fakta om Teknologisk Instituts rapport:
Måling af mobildatadækning blev gennemført ijanuar og februar 2016 og er baseret på 500 målesteder tilfældigt udvalgt af Teknologisk Institut. Ved hvert målepunkt blev alle fire mobilnet testet på opkaldskvalitet, streamingkvalitet, samt upload- og downloadtid, som udgør dagligt brug af mobiltelefoner i dag.

Den gode kundeoplevelse er defineret som: 30 sek. fejlfri mobiltelefonsamtale - 10 MB download indenfor 15 sekunder - 10 MB upload indenfor 30 sek. - 60 sek. YouTube-video uden buffering-ventetid.

TDC har på landsplan og regionalt den bedste samlede kundeoplevelse.

TDC har markant bedre adgang til 4G end de tre øvrige teleselskaber.

TDC er på landsplan hurtigere til download og upload end Telenor, Telia og 3.

Rapporten fra Teknologisk Institut findes i dets fulde længde på www.tdc.dk/mobilnet.

• danmarks bedste mobilnetværk
  • mobilnet
  • mobilmast
  • yousee

TDC Group er Skandinaviens foretrukne udbyder af kommunikationsløsninger og home entertainment. Døgnet rundt sikrer koncernen millioner af skandinaviske husstande hurtig og let adgang til musik, tv og film på alle platforme, når som helst og hvor som helst. TDC Group ejer og driver fiber-, kobber-, coax- og mobilnet og er med sit pan-nordiske netværk den vigtigste udbyder af avancerede netværksløsninger til både store og små virksomheder.