DONG vælger TDC i stor mobilaftale

DONG Energy har efter et udbud valgt TDC Erhverv som leverandør af mobiltelefoni til energiselskabets cirka 6.500 medarbejdere. Kontrakten er en af Danmarks største mobilaftaler på det private marked.

- Det har været et krav fra DONG Energy, at leverandøren kunne levere en god dækning, uanset hvor i landet medarbejderen har base. Da vi opererer på mange lokationer i Danmark og udlandet, så spiller dækningen selvfølgelig en væsentlig rolle. Samtidig har vi vægtet rapportering og fakturering via webportal højt, siger Mark Navas, Senior Director fra DONG Energy.

TDC afsluttede i marts en landsdækkende udbygning af sit mobilnet, hvor udstyr på 3.400 master blev udskiftet eller opgraderet. Efterfølgende har Teknologisk Institut målt styrken i de danske mobilnet, hvor TDC kom bedst ud af undersøgelsen.

- Vi er rigtig glade for, at DONG Energy har valgt os som leverandør de kommende år. For stadig flere erhvervsaktive gør det sig gældende, at vi i stigende grad arbejder mobilt og derfor er afhængige af en stabil og hurtig mobilforbindelse. Kvaliteten af vores mobilnet spiller derfor en afgørende rolle, og vi er stolte over den mobiloplevelse, som vi leverer på vores nye net siger, vicedirektør Eva Birgitte Bisgaard fra TDC Erhverv.

Foruden mobiltelefoni indeholder aftalen også fastnettelefoni samt hjemmearbejdspladser.

Aftalen mellem DONG Energy og TDC Erhverv løber i tre år og har en værdi af et større to-cifret millionbeløb.

• ledelse og talsmænd
  • erhverv
  • mobil

TDC Group er Skandinaviens foretrukne udbyder af kommunikationsløsninger og home entertainment. Døgnet rundt sikrer koncernen millioner af skandinaviske husstande hurtig og let adgang til musik, tv og film på alle platforme, når som helst og hvor som helst. TDC Group ejer og driver fiber-, kobber-, coax- og mobilnet og er med sit pan-nordiske netværk den vigtigste udbyder af avancerede netværksløsninger til både store og små virksomheder.