Ramadanen får TDC-telefonerne til at gløde

I forbindelse med afslutningen af Ramadanen steg antallet af talte minutter til muslimske lande med 56,5 procent i forhold til en normal dag.

"Afslutningen af Ramadanen, Eid, er i høj grad en fest, hvor man også benytter lejligheden til at ringe til familien for at ønske dem en god Eid og høre, hvordan det går. Det er lidt samme tendens vi ser juleaften, hvor antallet af samtaler også stiger," siger Jesper Theill Eriksen, direktør for TDC's privatforretning.

Tyrkiet, Pakistan og Bosnien er de lande, der ringes oftest til. Den 9.-10. september blev der talt 69.405 minutter til de tre lande alene, hvilket er en stigning på 92,7 procent i forhold til normale dage.

2011 bliver nyt rekordår
Selvom antallet af minutter steg markant i år, så spår TDC, at antallet vil stige endnu mere til næste år.

"Til Ramadanen i 2011 har vi for længst lanceret udlandssamtaler til udvalgte lande for 9,- kr. for en hel times uafbrudt samtale. Det tror jeg, vil få mange til at tale meget længere sammen med deres familier i f.eks. Tyrkiet," siger Jesper Theill Eriksen.

Pressekontakt

TDC's pressesekretariat er åbent alle hverdage i tidsrummet 08.00 til 16.30. Du kan dog altid kontakte os døgnet rundt på 70 20 35 10.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte en af os direkte.

Pressesekretariatet kan ikke besvare kundehenvendelser.
Der henvises i stedet til 80 80 80 80.

TDC A/S
TDC Presse