​TDC Group forbinder Folkemødet med Danmark

Der bliver verdensklasses mobildækning til de op imod 100.000 gæster på den årlige politik-festival: Folkemødet på Bornholm.

Politikernes holdninger luftes både i festivalteltene og på de sociale medier. Den årlige Twitter-eksplosion fra solskinsøen kræver to ekstra midlertidige mobilmaster og seks gange så meget kapacitet i mobilnettet ved Allinge som normalt.

Folkemødet er Twitter-folkets fest
Når toppolitikere, erhvervsfolk, journalister, DJØF’ere i alle afskygninger og politik-interesserede drager til solskinsøen i et par dage, er mobilen og tabletten med. Særligt for Folkemødet i forhold til sommerens mange festivaller og andre arrangementer er mængden af data, som deltagerne bruger.

- Vi ved, at folkemøde-gæsterne er meget ”data-sultne”. Det kan vi se af vores tal fra tidligere år, og derfor har vi forbedret kapaciteten yderligere i år. Vi har Danmarks bedste netværk i forvejen, men supplerer alligevel med ekstra master, så folk i Allinge er forbundet med hinanden og resten af Danmark. Vi bygger oven på de mange positive tilkendegivelser fra kunderne på Folkemødet sidste år og gør mobilnettet endnu bedre i år, fortæller Carsten Bryder, direktør for Teknologi og Kapacitet i TDC Group.

En folkemøde-gæst bruger tre gange så meget data på mobilen, som en gennemsnitsdansker gør til hverdag.

Kunderne hjælper med at gøre Danmarks bedste mobilnet bedre
TDC Group-kunderne, som er tilstede på Folkemødet og andre af sommerens events, kan hjælpe TDC Group med at forbedre dækningen - både til fremtidens events og til daglig.

Med app'en TDC Netperform kan alle måle, hvor hurtig en forbindelse de har. De enkelte målinger sendes anonymt til TDC Group. Med målingerne kan TDC Groups teknikere finde ud af, hvor TDC Groups mobilnetværk ikke fungerer optimalt i dag. Dermed kan man forudse sæsonudsving i belastningen af netværket. Med TDC Netperform kan TDC Group direkte lytte til kundernes brug af mobilnettet og forbedre dækningen.

For mere information kontakt venligst TDC Group Communications på tlf. 70 20 35 10

• mobil
  • tekniker
  • ledelse og talsmænd

TDC Group er Skandinaviens foretrukne udbyder af kommunikationsløsninger og home entertainment. Døgnet rundt sikrer koncernen millioner af skandinaviske husstande hurtig og let adgang til musik, tv og film på alle platforme, når som helst og hvor som helst. TDC Group ejer og driver fiber-, kobber-, coax- og mobilnet og er med sit pan-nordiske netværk den vigtigste udbyder af avancerede netværksløsninger til både store og små virksomheder.