TDC Group gennemfører strategisk frasalg

TDC Group sælger sit datterselskab TDC Hosting til den danske kapitalfond Maj Invest Equity. Det sker i forlængelse af TDC Groups samlede strategi ’Altid enklere og bedre’, der blandt andet strømliner erhvervsforretningen.

Aftalen betyder, at alle 300 medarbejdere og øvrige aktiviteter i forhold til kunder, leverandører og samarbejdspartnere fortsætter i TDC Hosting under Maj Invest Equitys ejerskab. Det er aftalt parterne imellem, at salgsprisen ikke offentliggøres.

”Vi ønsker i TDC Erhverv at fokusere på vores kerneforretning, operatør- og integratorløsninger, og derfor har vi valgt at sælge selskabet. Det er vores vurdering, at vi med et salg opnår en højere værdi for TDC Group, end hvis vi fortsatte som ejer af TDC Hosting,” siger koncerndirektør Marina Lønning fra TDC Erhverv.

Strategisk partnerskab
TDC Hosting er et selvstændigt datterselskab i TDC Group, hvor selskabet leverer it-infrastruktur og it-outsourcing services, både alene og i samarbejde med TDC Erhverv.

”Allerede i dag agerer TDC Hosting som et selvstændigt selskab, der i partnerskab med TDC Erhverv leverer services til en lang række danske virksomheder. TDC Erhverv og TDC Hosting fortsætter samarbejdet og indgår et strategisk partnerskab, og derfor er jeg sikker på, at vi sender kunderne i trygge hænder med Maj Invest Equity som ny ejer af TDC Hosting,” fortæller Marina Lønning.

Det nye ejerskab får ingen praktiske konsekvenser for kunder eller medarbejdere.

Salget er betinget af godkendelse fra de danske konkurrencemyndigheder og forventes gennemført i løbet af de kommende måneder.

• ledelse og talsmænd
  • koncernledelse
  • koncerndirektør
  • erhverv

TDC Group forbinder danskerne og har en klar ambition om at gøre det enklere og bedre for kunderne at få adgang til digitale tjenester og indhold. Virksomheden er Danmarks foretrukne udbyder af kommunikations- og underholdningstjenester i hjemmet og på farten. YouSee, Telmore, Fullrate og Blockbuster giver danskerne hurtig og let adgang til massevis af musik, film og tv på alle platforme når som helst og hvor som helst. TDC Erhverv skaber fremtidens vækst i såvel store som små danske virksomheder gennem digitale og enkle løsninger. I Norge leverer TDC Group mobil, tv og bredbånd til norske hjem via selskabet Get, der er Norges hurtigst voksende bredbåndsudbyder.