TDC og YouSee skruer op for lydkvaliteten

TDC koncernen blander sig i førerfeltet af Danmarks bedste musiktjenester, når lydkvaliteten skrues i vejret hos både TDC Play og YouMusic. Samtidig er en helt ny dedikeret musik-app til Play-universet netop lanceret og modtages med stor tilfredshed blandt kunderne.

TDC var de første i verden, der med TDC Play gav kunderne fri adgang til musik igennem abonnementet. Sidenhen har tjenesten fået selskab af tvillingen YouMusic, og fælles for dem begge er nu, at der skrues op for lydkvaliteten, så den stiger fra 192 til 320 kbit/s i ACC format på både web og det trådløse musiksystem; Sonos. Det betyder, at musikoplevelsen bliver mere nuanceret med en større spændvidde i det samlede lydbillede.

”Vores kunder efterspørger en bedre lydkvalitet, og derfor skruer vi op. Det er kun naturligt med vores position i markedet, at vi ligger med først i feltet og tilbyder nogle af landets bedste musiktjenester – både hvad angår indhold og nu også på lydsiden,” siger Christian Pfenninger, afdelingsdirektør for streamingtjenester i TDC og YouSee.

Opgraderingen af lydkvaliteten kommer kun kort tid efter, at TDC har lanceret en helt ny TDC Play musik-app med optimeret søgefunktion og masser af inspiration til at gå på opdagelse i samlingen af millioner af sange. Målet har været at skabe en stabil og intuitiv app, der sikrer, at kunderne får det maksimale ud af tjenesten – og det ser ud til at virke. De brugere, som har taget app’en i brug, hører markant mere musik end dem, som stadig bruger den gamle.

”Vi har gjort os nogle erfaringer med den gamle app, som vi har taget ved lære af. Igen har vi lyttet til kunderne og arbejdet målrettet på at skabe en ny og forbedret musikoplevelse. Derfor glæder vi os over de første tilbagemeldinger, hvor app’en beskrives med ord som super, stabil og med fokus på brugervenlighed og funktionalitet,” siger Christian Pfenninger og fortsætter;

”Vores musiktjenester kan sammenlignes med en kæmpe højtaler, der gør det muligt for kunstnerne at nå ud til et stort og bredt publikum. Vi hjælper musikken ud i stuerne, og det er vi stolte over. Men det forpligter også, og derfor har vi hele tiden fokus på, hvordan vi kan optimere oplevelsen.”

Bonusinfo:

·  TDC Play er i dag Danmarks største premium musiktjeneste.

Den nye TDC Play musik-app indeholder bl.a.:

·  Ny søgefunktion med autocomplete – det betyder at, søgeresultaterne vises, mens man taster.

·  Synkronisering af favoritmusik og playlister på tværs af platforme.

·  Deling af musik og playlister via Facebook, Twitter og e-mail.

·  Forslag til lignende musik

·  Lydkvalitet: 192 kbit/s

• TDC Play
  • tdc play musik-app