​TDC vinder stor aftale i Sverige

Den svenske transportmyndighed Trafikverket har indgået en fire-årig kontrakt med TDC Sverige.

Aftalen indebærer, at TDC skal levere en lang række it- og kommunikationsløsninger til Trafikverket, der blandt andet står for driften af det svenske jernbane- og vejnet.

- Jeg byder samarbejdet med Trafikverket velkommen. Med styrelsens samfundsnyttige rolle, kombineret med tusindvis af medarbejdere fordelt på flere kontorer, er værdien af stabile og fleksible kommunikationsløsninger åbenlys. Jeg ser sammen med mine TDC-kollegaer frem til at levere netop dette, siger koncerndirektør Erik Heilborn fra TDC Sverige.

Trafikverket har cirka 6.500 ansatte fordelt over flere afdelinger i Sverige. Fremover får medarbejderne deres mobiltelefoni leveret af TDC, der også skal levere et callcenter, videokonferencesystemer, netværk og flere andre it-løsninger til Trafikverket.

Kontrakten, der har en værdi tæt på 110 mio. kr., løber i fire år, men kan forlænges med yderligere tre år.

TDC Sverige er det svenske datterselskab af TDC Group. I årets første tre måneder omsatte den svenske forretning for 664 mio. kr., hvilket var 6,9 pct. bedre end samme kvartal år før.

• ledelse og talsmænd
  • koncernledelse
  • koncerndirektør
  • erhverv
  • sverige

TDC Group er Skandinaviens førende udbyder af kommunikationsløsninger og home entertainment. Døgnet rundt sikrer koncernen millioner af skandinaviske husstande hurtig og let adgang til musik, tv og film på alle platforme, når som helst og hvor som helst. TDC Group ejer og driver fiber-, kobber-, coax- og mobilnet og er med sit pan-nordiske netværk den vigtigste udbyder af avancerede netværksløsninger til både store og små virksomheder.