Visualisering af gymnasiets front og hovedindgang - lavet af KANT.

Nu tages første spadestik til H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby

TEC inviterer alle interesserede til første spadestik til opførelsen af H.C. Ørsteds signaturgymnasium, hvor naturvidenskab og nytænkning af undervisningspraksis vil smelte sammen i et eksperimentarium.

Onsdag d. 27. februar kl. 13

Arrangementet foregår udendørs på selve byggepladsen på Trongårdsvej, indgang på hjørnet ved Trongårdsparken.

Blandt mange andre vil Lyngby-Taarbæk Kommunes borgmester, Sofia Osmani, deltage ved begivenheden, lige som alle gymnasiets 1.g'ere vil hjælpe til med at tage første spadestik.

Program:

13.00 Velkomst

13.10 Taler og spadestik v/ Lyngby-Taarbæk Kommunes borgmester, TECs bestyrelsesformand og rektor for H.C. Ørsted Gymnasiet i Lyngby

13.30 Let anretning

Om H.C. Ørsteds signaturbyggeri

H.C. Ørsted har en særlig fremtrædende rolle på det nye tekniske gymnasium, og da det var ham, der opdagede elektromagnetismen og aluminium, er det derfor ikke spor tilfældigt, at gymnasiet får facade af aluminiumslameller og faglokaler, møderum og trapper formet som elektromagnetiske spoler.

Byggeriet er allerede blevet hædret med den prestigefyldte internationale arkitekturpris ICONIC AWARDS 2018, hvor det vandt i kategorien ’Innovative Architecture – best of best’ foran en række internationale projekter.

Det er entreprenørfirmaet Anker Hansen & Co., der i samarbejde med KANT arkitekter, Orbicon og Thing Brandt Landskab skal bygge H.C. Ørsted Gymnasiet.

Visualisering af gymnasiet set fra P-pladsen - lavet af KANT.

Visualisering af indendørs undervisningsmiljø med spole - lavet af KANT.

Her ligger byggepladsen

TEC er en erhvervsskole fordelt på syv adresser i Region Hovedstaden. Vi har mere end 30 erhvervsuddannelser, teknisk gymnasium, EUX, 10. klasse og efteruddannelse til faglærte og ufaglærte. Hvert år sikrer vi, at 20.000 mennesker får en uddannelse af høj kvalitet og fokus på erhvervsrettet dannelse og innovation. Vi har en holdning til uddannelse og blander os i samfundsdebatten.