ID1 – sådan har du aldrig betjent din mobil før

Blogindlæg   •   Feb 05, 2016 15:34 CET

ID1 er den nye, dansk-udviklede smartphone fra selskabet, ID2ME. Men hvad kan forventes, når man står med den i hånden? Vi har taget et nærmere kig på mobilen for at finde svaret.
ID1 - Front - Fri

”The New Face of Interface”
… skriver ID2ME selv om den ny måde at betjene telefonen på. Og det er med rette. For det er anderledes, end vi er vant til. Den altoverskyggende ide bag det nye interface er, at ID1 skal kunne betjenes med en enkelt tommelfinger.
ID1 - front - tilt - fri

Hvor vi har for vane at bladre gennem diverse hjemmeskærme og mappestrukturer for at finde frem til vores apps, bliver man i stedet mødt af et app-hjul på ID1. Ved at føre fingeren til siden, skifter hjulet mellem kategorier af apps, og ved at føre fingeren op eller ned, bladrer men gennem sine apps. Det giver en meget intuitiv følelse, og samtidig får telefonen et mere rent udtryk, når hjemmeskærmen ikke er plastret til med ikoner.

Faktisk er ID2ME gået endnu længere for, at man end ikke behøver at fæstne øjnene på skærmen for at finde frem til en bestemt app. Via små vibrationer i skærmen, giver telefonen automatisk feedback, når man swiper sig gennem hjulene på skærmen. Teknologien kalder ID2ME for ”muscle feedback”, og det understøtter uden tvivl det innovative interface.

Læs også: ID1 forhandles fra i dag hos Telia som det eneste teleselskab

Vil du være med til at udvikle ID1?
ID1 er altid i constant development. Det betyder ikke, at telefonen ikke er et færdigt og komplet produkt, men det giver brugerne mulighed for løbende at engagere sig i udviklingen af nye features og design af ID1. Dermed får de direkte indflydelse på den telefon, de bruger til hverdag.

ID2ME har etableret IDLAB, som er et fysisk showroom og digitalt arbejdsrum for dem, som vil engagere sig. Følg deres facebook-side hvis du vil læse mere om IDLAB, og hvis du er interesseret i at følge med i offentlige events og online tiltag. Her kan du også stille konkrete spørgsmål eller komme med nye tiltag i chatten.

ID1 - Back - Fri
Tekniske specifikationer
ID1 er født med 16 GB hukommelse med mulighed for at udvide op til 64 GB. På kamerasiden er telefonen udstyret med et 13 MP-kamera på bagsiden, mens den lader dig skyde selfies med 5 MP. Det hele vises på en 5” stor Full HD-skærm i 1080 * 1920 pixel og drives af en 64-bit-octa-core processor (1,7 GHz) og 2 GB ram.

Som noget ganske unikt er der plads til to sim-kort i ID1, hvilket gør den ideel, hvis man fx har et arbejds- og et privatnummer. Så slipper man for at have to mobiler i lommen og kan derfor uden problemer finde sine slim fit jeans frem fra skabet igen.

Læs med om ID1 på www.telia.dk/ID1