Roam Like Home: få svar på dine spørgsmål inden ferien

Blogindlæg   •   Feb 12, 2016 13:08 CET

Vi nærmer os vinterferien, og flere har så småt pakket tasken - om det er til de varmere himmelstrøg eller de lidt koldere skibakker, så er mobilen en fast følgesvend. Den hjælper os med alt fra at finde vej til at tage billeder og ringe hjem fra ferien. Alligevel er flere bange for at bruge mobilen i udlandet? Få svar på de typiske spørgsmål angående Roam Like Home her.

Hvad er Roam Like Home?
Roam Like Home er en service, Telia tilbyder sine kunder. Med Roam Like Home kan du ‘roame’ - altså surfe på internettet, være på Facebook, se film, høre musik, tale og sende sms/mms i udlandet – præcist som i Danmark. Har du fri tale og sms/mms i Danmark, har du det også i udlandet. Det vil derfor ikke koste dig ekstra at bruge mobilen eller dit mobile bredbånd i udlandet. Telia tilbyder Roam Like Home Norden og Roam Like Home Europa, så du selv kan vælge, hvad der passer til dit behov.

Hvor mange Roam Like Home abonnementer har I?
Vi har to forskellige slags tjenester:

• Roam Like Home Norden
  • Roam Like Home Europa

Hvilke lande gælder Roam Like Home Europa i?
Du kan bruge Roam Like Home Europa i 25 forskellige europæiske lande: Spanien (herunder de kanariske øer), Italien, Frankrig, Portugal, Grækenland, Tyskland, Østrig, Schweiz, Monaco, England, Skotland, Wales, Nordirland, Irland, Holland, Belgien, Estland, Finland, Liechtenstein, Letland, Litauen, Luxembourg, San Marino, Sverige og Norge. Så du kan trygt hive mobilen op af lommen på ferien - lige som herhjemme.

Læs også: Mobilen på skibakken: Mænd kører om kap, kvinder tager billeder

Hvilke lande gælder Roam Like Home Norden i?
Du kan bruge Roam Like Home Norden i disse lande: Sverige, Norge, Finland, Estland, Letland og Litauen. Dette er desuden inkluderet i de fleste af vores abonnementer, så du kan tale og surfe løs i hele Norden og Baltikum uden at betale ekstra. Så hvis vinterferien går til norden, så kan du trygt bruge data, når du er afsted.

Koster Roam Like Home ekstra pr. måned, eller er det inkluderet i abonnementet?
Du kan vælge Roam Like Home Europa som en inkluderet service i stedet for eksempelvis Spotify eller Telia TV alt efter, hvilken type abonnement du har. Har du ikke et abonnement, hvor der er én eller flere services med, så kan du tilkøbe Roam Like Home Europa ved siden af. Her kan du selv vælge, om du både ønsker data og tale mm.

Læs også: LGV10 - to skærme i én

Hvordan ser jeg, om jeg har Roam Like Home i mit abonnement i forvejen? Og har jeg Norden eller Europa?
Du kan tjekke dit abonnement på Telia Selvbetjening, hvor der vil stå, om du har Roam Like Home inkluderet i dit abonnement.

Roam Like Home Europa er en tilvalgsservice, og det betyder, at du kan tilkøbe Roam Like Home til dit abonnement, når du fx skal ud at rejse og let afmelde servicen igen i Telia Selvbetjening. Eller du kan inkludere Roam Like Home Europa som en af dine valgfri services i dit abonnement. Roam Like Home Norden er inkluderet i de fleste af vores abonnementer.

Kan jeg så stadig gå på nettet og bruge mine andre Telia-tjenester i udlandet?
Ja, det kan du sagtens. Du skal bare huske, at med Roam Like Home Norden, kan du bruge det data, som er i dit abonnement. Med Roam Like Home Europa kan du bruge det data, som er i dit abonnement – dog max 10GB om måneden. Du kan bruge disse Telia-tjenester i udlandet:

Kan jeg ringe til andre lande, når jeg er i udlandet?
Med Roam Like Home Europa inkluderet i dit abonnement kan du ringe og sende sms/mms beskeder til alle danske numre fra et af de 25 europæiske lande uden, det koster dig ekstra. Det er lige meget, om dem du ringer til, er kunder hos Telia eller et andet teleselskab.

Vær opmærksom på, at hvis I er flere ude at rejse sammen (alle med danske numre), vil det ikke koste noget for dig med Roam Like Home Europa at ringe, sende sms/mms eller modtage opkald fra danske numre. Hvis dine rejsekammerater ikke har Roam Like Home Europa eller lignende i deres abonnement, vil det koste dem de gældende udlandspriser, når de ringer eller modtager opkald fra dig.

Læs også: Thomas Urhskov: Disse apps og udstyr skal du have med på ski

Hvad koster Roam Like Home?
Roam Like Home Norden er inkluderet i de fleste af vores abonnementer. Roam Like Home Europa kan tilkøbes til alle abonnementer for kun 99kr./md. eller inkluderes i de abonnementer som har 1, 2 eller 3 valgfrie services. Du kan fx få 10GB data, fri tale og sms/mms og Roam Like Home Europa for 199kr./md.

Læs mere om Roam Like Home her.