Telia TV nu også på Apple TV

Nyhed   •   Nov 01, 2016 11:00 CET

Danmarkspremiere. Som den første tv-udbyder i Danmark kan Telia nu tilbyde alle danskere adgang til helt almindelige tv-kanaler via Apple TV. Telia har nemlig udviklet en app til Apple TV, der giver let og simpel mulighed for at få Telia TV direkte op på det store fjernsyn hjemme i stuen. Dermed kan alle danskere nu streame deres tv-kanaler via en ny og intuitiv tv-platform.

På en række områder er der tale om et helt nyt koncept for TV i Danmark.

STREAMING-TV DIREKTE PÅ FLADSKÆRMEN
Den nye app til Apple TV giver Telia TV-kunder adgang til alle de tv-kanaler, der er indeholdt i kundens TV-pakke samt alle de kanaler, kunden har købt enkeltvis. Kanalerne bliver streamet direkte fra den lille Apple TV-boks op på hjemmets fladskærm uden brug af mobiltelefon eller tablet.

TV UDEN TV-ABONNEMENT
Det er ikke nødvendigt at være TV-kunde hos Telia for kunne se TV via Apple TV. Mobilkunder i Telia kan uden ekstra udgifter frit vælge mellem et udvalg af digitale tjenester til deres mobilabonnement – herunder Telia TV, der altid kan ses via Apple TV - også uden almindeligt TV-abonnement.

DIGITALT TV UAFHÆNGIGT AF INTERNETUDBYDER
Moderne TV-signaler bliver i dag leveret via internettet. Det gælder også Telia TV. Alligevel behøver man ikke være internet-kunde i Telia for at få adgang til Telia TV. Alle kunder er velkomne.

STABIL STREAMING-KVALITET
I dag foregår streaming oftest via en app på mobil eller tablet. Herfra kan indholdet ”spejles” op på en fladskærm. Med Apple TV sendes signalet direkte til fladskærmen. Det giver en stabil forbindelse, der ikke afbrydes, hvis der fx kommer mail eller telefonen ringer.

TV UDEN INSTALLATION
Mobilkunder i Telia kan frit vælge Telia TV til og fra måned for måned. Med Apple TV er man sikret en let og smidig overgang mellem de forskellige perioder. Det kræver hverken teknikerbesøg eller gør-det-selv-installation at skifte til og fra Telia TV.

TELIA TV PÅ TRE MÅDER:
Der er i alt tre forskellige måder at få Telia TV på.

1) Traditionelt TV
Internetbaseret TV-løsning, der forudsætter bredbånd fra Telia og en TV-boks.

2) Streaming-TV
Internetbaseret TV-løsning, der er uafhængig af bredbåndsudbyder og TV-boks.

3) Integreret i mobilabonnement
Digital tillægstjeneste som en valgfri del af et Telia mobilabonnement.

FAKTA OM APPLE TV
Apple TV er en digital medieafspiller, der giver adgang til digitalt medieindhold, spil mv. via apps, der kan hentes i AppStore på Apple TV-boksen (findes på Apple TV 4 og evt. kommende bokse). Boksen forbindes med fladskærmen via et traditionelt HDMI-kabel. Apple TV-boksen forbindes til internettet enten via et netkabel eller via trådløst via hjemmets WiFi.

Apple TV kontrolleres via den medfølgende fjernbetjening.