COLDPLAY STRØG DIREKTE TIL TOPS PÅ WIFI-LISTEN I TELIA PARKEN

Pressemeddelelse   •   Jul 08, 2016 08:54 CEST

En million gæster er gået gennem tælleapparaterne i Telia Parken, siden Danmarks nationalstadion fik installeret gratis wifi i 2014. Nu er det opgjort, hvilke events der har trukket flest brugere.

For to år siden fik Telia Parken som det første koncert- og fodboldstadion i Europa en komplet, gratis wifi-løsning. Siden da er systemet blevet brugt flittigt af koncertpublikummer, fodboldfans og andre gæster på Danmarks nationalstadion.

Hvis man laver en hitliste over de events, hvor netværket i Telia Parken har været mest rødglødende, viser det sig, at især koncerter trækker meget data. Og øverst på listen er denne uges to udsolgte koncerter med Coldplay.

De to anmelderroste shows bød på et imponerende sceneshow med masser af visuelle effekter, som trak masser af billeder og videosekvenser fra et entusiastisk publikum. Begejstringen kunne helt konkret aflæses i data-statistikken for Telia Parken, hvor trafikken under de to Coldplay-koncerter strøg lige forbi samtlige andre events i nationalarenaen med henholdsvis 21.399 og 24.944 unikke brugere på det trådløse netværk.

Derudover har netværket været meget populært under de første to koncerter med det britiske boyband One Direction, som blev afholdt lige efter installeringen af gratis wifi i Telia Parken. På fodboldfronten har især de store kampe med FCK trukket mange brugere på netværket. Blandt andet har de store københavner-derbys mod rivalerne fra Brøndby IF og pokalfinalen mod AGF i foråret betydet, at rigtig mange fans koblede sig på netværket.

”Det er interessant at se denne oversigt efter en million gæster i Telia Parken med gratis wifi. At det er de to Coldplay-koncerter, der topper listen, er ikke en stor overraskelse, når man har oplevet de britiske stjerners imponerende sceneshow, som er blevet delt med stor entusiasme på de sociale medier de sidste par dage”, siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telia.

Den begivenhed, hvor den største andel af publikum koblede sig på Telia Parkens wifi, var Champions League kvalifikationskampen mod ukrainske FC Dnipro i august 2014. Her var næsten 6 ud af 10 gæster på Telia Parkens gratis netværk.

Omvendt var den begivenhed, hvor færrest brugte det trådløse netværk, koncertaftenen Top Charlie i april 2016. Her var knap hver tiende af gæsterne online via Telia Parkens wifi.

TOP 10:

Til disse events har der været flest unikke brugere på Telia Parkens gratis wifi

1.Coldplay-koncert, 6/7 2016, 24.944 brugere
2.Coldplay-koncert, 5/7 2016, 21.399 brugere
3.One Direction-koncert, 17/6 2014, 18.106 brugere
4.One Direction-koncert, 16/6 2014, 17.180 brugere
5.FCK – BIF, 8/3 2015, 16.635 brugere
6.FCK – BIF, 21/9 2014. 16.400 brugere
7.Danmark – Sverige, 17/11 2015, 14.447 brugere
8.FCK – AGF, 29/5 2016, 12.295 brugere
9.FCK – AGF, 05/05 2016, 11.803 brugere
10.Danmark – Albanien, 4/9 2015, 11.293 brugere

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores 26.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.