TELIA DANMARK LEVERER STABILT RESULTAT I Q1 2019

Pressemeddelelse   •   Apr 25, 2019 07:01 CEST

Nordens største teleselskab, Telia, offentliggør i dag resultatet for første kvartal af 2019. Telia Danmark driver en stabil forretning i et fortsat konkurrencepræget marked.

Telia Danmarks overskud (EBITDA) for første kvartal 2019 ender på 157 mio. danske kroner, hvilket er én pct. bedre end første kvartal af 2018. Service revenue for kvartalet er på 750 mio. danske kroner.

”Vores resultat for første kvartal af 2019 viser, at vi fortsat driver en stabil forretning. Trods en reduceret toplinje er vores overskud og kundebase stort set uændret. Det tilskriver jeg især vores fortsatte fokus på at forbedre vores processer og effektivitet for at give kunderne de bedste produkter og services. Kunderne kvitterer for vores arbejde med en øget kundetilfredshed”, siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia Danmark.

”Vi ser en god udvikling på vores erhvervsmarked, hvor vi blandt andet oplever en stigende interesse for vores IoT-løsninger. Jeg ser desuden frem til at påbegynde de kommende livetests af 5G-teknologi med Nokia, der skal give os indsigt i de muligheder, som fremtidens mobilteknologi byder på for os og vores kunder”.

”I slutningen af første kvartal annoncerede vi tre ambitiøse bæredygtighedsmål, der skal reducere vores klimaaftryk markant frem mod 2030. Jeg er meget optaget af denne indsats, som vil mobilisere samtlige 20.000 Telia-medarbejdere i indsatsen for at skabe gode klimaløsninger og handle bæredygtigt. Med vores digitale løsninger er vi desuden i stand til at hjælpe vores kunder med at adressere deres klimaudfordringer, og således hjælpe dem med deres grønne omstilling”, slutter Morten Bentzen.

Telia Danmark er organiseret som filial under Telia Company. Derfor aflægges Telia Danmarks regnskab fra Stockholm og i svenske kroner. Alle ovenstående beløb er omregnet til danske kroner.

Det samlede Q1-resultat for Telia Company er tilgængeligt på Investor Relations-sitet: https://www.teliacompany.com/en/investors/

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores mere end 20.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.