​Telia forenkler kundeservice

Pressemeddelelse   •   Aug 24, 2017 13:00 CEST

Mere digitalisering og mindre administration. Telia gennemfører i dag en forenkling af sine kundevendte funktioner. Det betyder mere fokus på nye digitale løsninger og konkret kundebetjening og mindre fokus på administration og manuelle arbejdsgange.

Forenklingen af Telias kundeservice kommer til at betyde forskellige ændringer. De medfører blandt andet, at der fremover vil være færre administrative opgaver og kortere arbejdsgange i kundeserviceorganisationen. Ændringerne skal også ses i lyset af, at stadig flere kunder vælger at benytte digitale selvbetjeningsløsninger i stedet for at ringe til kundeservice. Ændringerne betyder, at i alt 53 – heraf 40 administrative – medarbejdere opsiges.

”Ændringerne sker som følge af den hurtige digitale udvikling, som stiller helt andre krav til den måde, vi kommunikerer med vores kunder på og den måde vi arbejder på. Derfor må vi også organisere os anderledes for at kunne leve op til kundernes krav,” siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia.

I korte træk betyder ændringerne:

• Den enkelte medarbejder får mere tid til kunder
  • Unødvendige eller uhensigtsmæssige arbejdsgange bortfalder
  • Kortere arbejdsgange
  • Færre mellemledere og coaches
  • Ensretning af kundeservice i de tre brands; Telia, Call Me og DLG Tele
  • Øget erfaringsudveksling på tværs af de tre brands

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores 26.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.