Telia udnævner ny direktør for erhvervsafdelingen

Det bliver den nuværende direktør for Wholesale og SoHo-segmentet i Telia Henrik Stenson, som overtager direktørstolen for den samlede erhvervsafdeling, efter Morten Bentzen tidligere på måneden blev udnævnt til ny CEO i Telia Danmark.

Henrik har været ansat i Telia siden 2011, hvor han blev hentet ind fra Tele2 i Sverige. Siden da har Henrik haft flere ledende positioner i erhvervsafdelingen og altså senest som direktør for Wholesale og mindre erhvervskunder, hvor han har skabt gode resultater:

"Jeg er glad for, at Henrik har takket ja til opgaven, og jeg har fuld tillid til, at han med sit personlige drive vil opfylde rollen med samme succes, som har kendetegnet hans karriere i Telia hidtil. Henrik har skabt imponerende resultater og demonstreret en enorm indsigt i markedet samt evne til at lede et succesfuldt team. Ikke mindst er Henrik fantastisk i relationen til andre mennesker, og det er en evne, som er værdsat hos kunderne," siger Morten Bentzen, adm. dir. i Telia.

Henrik Stenson er født i Stockholm og har beskæftiget sig med salg gennem hele sin karriere fra 1997, hvor han har bestridt stillinger i både Canon og Tele2 i Sverige, før han kom til Danmark med ansættelsen i Telia i 2011.

"Jeg glæder mig helt enormt til at tage udfordringen op, og jeg vil gerne takke for den tillid, som Morten og organisationen har vist mig. Nu er det er vigtigt, at vi fortsætter det gode momentum, vi har i forretningen. Heldigvis kender jeg kollegaerne i forvejen, og jeg er ikke et sekund i tvivl om, at vi sammen kan lykkes med den opgave," siger Henrik Stenson, direktør i Telias erhvervsforretning.

Henrik overtager stillingen fra dags dato, hvor han ligeledes træder ind i Telias direktion.

• organisation
  • erhverv