Top 10: De mest solgte mobiler i marts

Pressemeddelelse   •   Apr 06, 2016 10:01 CEST

Telia har opgjort listen over de mest solgte mobiler i marts. Igen i denne måned havner Apples iPhone 6s på førstepladsen, mens Samsungs nye topmodel Galaxy S7 edge gør sit indtog på 2. pladsen.

Den populære producent Apple har igen i denne måned fire mobiler på listen. For sjette måned i træk lander Apples iPhone 6s på en flot 1. plads. Selvom Apples iPhone 5s har nogle år på bagen, er den stadig en populær smartphone. Den lander i denne måned på en 3. plads, mens iPhone 6s og iPhone 6s Plus beholder sidste måneds 5. og 6. plads.

iPhone 6s

Ikke så overraskende er Samsung Galaxy S7 edge med på denne måneds liste. Samsungs nye topmodel er blevet taget kærligt imod af kunderne og er rykket direkte ind på en 2. plads for denne måneds top 10. Lidt længere nede af listen har Samsung yderligere to mobiler. Den nu ældre model Galaxy S6 edge er i denne måned med på listens 8. plads, mens Galaxy S6 rykker to pladser ned og havner på en 9. plads.

galaxy s7

Den kinesiske fabrikant Huawei beholder Y360 og P8 Lite på listen. Den brugervenlige Huawei Y360 rykker en plads ned og lander på en 4. plads, mens Huawei P8 Lite beholder 10. pladsen som sidst.

Huawei Y360

Sony formår at gøre sig bemærket med Sony Xperia Z5 Compact. Den er rykket en plads op siden sidst, og havner derfor på denne måneds 7. plads.

Sonys Xperia Z5 Compact

Samsung Galaxy S7 edge bygger videre på sidste års succeslancering, og det er ikke gået ubemærket hen hos forbrugerne. Allerede i løbet af forsalget stod det klart, at Samsung har formået at forfine en i forvejen umådelig populær model, og samtidig har Samsung skåret produktporteføljen ind til benet og har nu et mere enkelt udbud, som er lettere for kunderne at navigere i. Samtidig oplever vi lige nu stor interesse for iPhone SE, og det bliver spændende at se, hvordan kombinationen af det mindre format og high-end specs kommer til at klare sig på listen,” siger Jesper Lylloff, produktansvarlig i Telia.

top 10 marts

Top 10-listen er baseret på Telias salgstal i Danmark i løbet af marts

Telia i Danmark er en del af TeliaSonera-koncernen, som er den førende telekommunikationsvirksomhed i de nordiske og baltiske lande. Ved udgangen af 2015 havde TeliaSonera en omsætning på 86,6 milliarder svenske kroner og ca. 27 mio. abonnementer. TeliaSonera er noteret på børserne i Stockholm og i Helsinki. Telia i Danmark udbyder mobil og fastnettelefoni til både privat- og erhvervskunder samt bredbåndsforbindelser og data-services samt tv-produkter. Telia havde i 2015 en omsætning på 5,9 milliarder svenske kroner, 1,9 mio. abonnementer og ca. 1000 medarbejdere. Enkelthed og service er essentielt for, at vi kan skabe profitabel vækst og værdi for vores kunder og ejere. Læs mere på www.telia.dk