Top 10: De mest solgte mobiler i december

Pressemeddelelse   •   Jan 02, 2017 12:50 CET

Top 3 over de mest solgte mobiler i december er alle topmodeller. Men flere mobiler i Top 10 er mellemklasse-mobiler.

Traditionen tro har julehandlen påvirket december måneds Top 10 over de mest solgte mobiltelefoner. Apples to topmodeller iPhone 7 og iPhone 7 Plus topper stadig listen. Men udenfor Top 3 finder vi i december hele to nye telefoner i Top 10. Også telefoner, der prismæssigt hører til mellemklassen, har klaret sig godt i julemåneden.

iPhone 7 er bare tidens mest populære telefon i Danmark. For fjerde måned i træk er det månedens mest solgte mobiltelefon. Og for anden måned i træk er det storebroderen, iPhone 7 Plus, der indtager andenpladsen. Det viser en opgørelse fra Telia over de senester måneders mest solgte mobiltelefoner.

På tredjepladsen finder vi Samsungs Galaxy S7 edge, der også indtog tredjepladsen tilbage i oktober. Efter et dyk til 5. plads i november, er den eksklusive Samsung-telefon nu tilbage i Top 3.

Månedens højdespringer er fra Apple. iPhone 5S, der i julehandlen er gået fra en 10. plads i november til en 4. plads i december.

På listen finder vi også to nye telefoner - begge fra Huawei. Huawei Y6 II Compact ryger direkte ind på 8. pladsen, mens Y5 II er nummer 10.

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores 26.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.