Top 10: De mest solgte mobiler i oktober

Pressemeddelelse   •   Nov 01, 2016 12:30 CET

Galaxy S7 fra Samsung er eneste nye mobil i Top 3 over månedens mest sælgende mobiltelefoner

For anden måned i træk er det Apples nyeste model, iPhone 7, der topper listen over de mest solgte mobiltelefoner i Danmark. Samsung er ny i Top 3 med Galaxy S7 edge. Også Huawei er med i Top 3 med modellen Y360 (Y3), der igen indtager andenpladsen.

Med Apple, Huawei og Samsung med hver en model på de tre øverste pladser er Apples tidligere topmodel iPhone 6S ude af Top 3. Men ligger dog stadig med helt fremme i form af en fjerdeplads.

Sony ny i Top 10
Helt ny på listen er til gengæld Sony. Ikke færre end to Sony-telefoner kommer direkte ind i Top 10. Det gælder Xperia XA samt Xperia XZ, der ryger ind på henholdsvis syvende- og ottendepladserne.

Ud af Top 10 er røget Apples iPhone 6S Plus samt Huawei P9 (single sim).

Flest forskellige modeller med på listen har Apple med i alt fire modeller. Huawei, Sony og Samsung har hver to modeller med i Top 10.

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores 26.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.