Vigtigste ejendel: Mænd tænker på pungen, kvinder på mobilen

Pressemeddelelse   •   Nov 24, 2016 10:30 CET

Hvad er egentlig værst at miste i dag? Din mobiltelefon med alle dine kontakter, billeder og personlige beskeder – eller din pengepung, betalingskort eller nøglerne til hjemmet?

Det har Telia valgt at undersøge. Flere end tusind danskere er blevet spurgt, og svarene viser store forskelle på kønnenes prioriteringer

Beder man den danske mand anno 2016 prioritere, hvilke af sine mest personlige ejendele han nødigst vil miste, så kommer pungen – altså tegnebogen – ind på førstepladsen. Dernæst følger nøglerne og mobiltelefonen.

Hos tidens kvinder er billedet et helt andet. Danske kvinder melllem 15 og 74 år peger på mobiltelefonen som den ejendel, de nødigst vil miste. På de følgende pladser kommer betalingskortene og pengepungen.

Årsagerne til denne markante forskel tør man hos Telia kun gisne på:

”At miste sin mobiltelefon med alt, hvad den indeholder af personlige informationer, beskeder og billeder, kan føles som et meget intimt kontroltab. Især hvis man ikke har sikkerhedskopieret sin mobiltelefon og sikret sig, at man kan slette alt indhold på den, selvom den er blevet væk eller stjålet. Og måske har flere kvinder end mænd endnu ikke fået sikret deres mobil med disse foranstaltninger? Omvendt betyder det at miste sin pung, at man uværgeligt skal bruge en del tid og penge på at spærre sine kreditkort og bestille nyt kørekort og sygesikringsbevis. Det er en frustrererende situation, som mange mænd tydeligvis gerne vil undgå”, siger kommunikationsdirektør i Telia, Mette Honoré.

KVINDER MÆND
1. Mobiltelefon
2. Betalingskort
3. Pengepung
4. Nøgler

5. Nem-ID

1. Pengepung
2. Nøgler
3. Mobiltelefon

4. Betalingskort
5. Nem-ID

Sådan gjorde vi:

1005 danskere blev bedt om at rangordne fem meget personlige genstande ift., hvilke de nødigst ville miste: Pengepung, mobiltelefon, nøgler, betalingskort og Nem-ID. Ranglisten er udarbejdet ved at sammenlægge procentsatserne for hhv. 1. og 2. prioritet.

Det er YouGov, som på vegne af Telia har gennemført undersøgelsen.

Vi er Telia Company, den nye generation af teleselskab. Vores 26.000 talentfulde kollegaer servicerer hver dag millioner af kunder i en af verdens mest teknologimodne regioner. Med en stærk tele-infrastruktur er vi samlingspunkt for det digitale økosystem, som hver dag gør det muligt for private, virksomheder og samfund at følge lige præcis det, som giver allermest mening for netop dem – på deres egne betingelser. Med hovedkvarter i den nordiske region – epicenter for innovation og teknologi - er vi klar til at forandre branchen og bringe hele verden endnu tættere på vores kunder.