Radiomediet til debat på Folkemødet 2013

Pressemeddelelse   •   Jun 07, 2013 11:00 CEST

I år skaber Folkemødet sin egen radiostation, som kan høres over hele landet. Og samtidig bliver der debat om radiomediets fremtid.

Det er Folkemødet selv, der etablerer radiostationen. Stationen sender reportager, interviews, debatter mv. direkte fra pladsen. Lige som de står bag en live debat, hvor medieordførerne fra Socialdemokraterne og Venstre, Mogens Jensen og Michael Aastrup Jensen, sammen med en række topfolk fra mediebranchen, blandt andre DR’s generaldirektør Maria Rørby Rønn, diskuterer mediets fremtid. Både POP FM og Radio 24/7 har beredvilligt stillet frekvensplads til rådighed på DAB mux 2. Værter på Radio Folkemødet er blandt andre journalist Katrine Nyland Sørensen og Hannah Madsbjerg.

“Vi er rigtig glade for at det i år, via DAB radio, er lykkedes at bringe Folkemødet, og nogle af de mange spændende ting der sker, ud til borgerne i hele landet.” siger borgmester i Bornholms Regionskommune, Winni Grosbøll. Og at der kommer til at ske en masse på Folkemødet i år, er utvivlsomt. Antallet af tilmeldte events på Folkemødet er siden sidste år vokset fra 748 til i alt 1267 events.

Teracom har hjulpet med det tekniske set up for kanalen og er også sponsor for både Radio Folkemødet og det politiske debatarrangement. De ser meget gerne, at det danske radiolandskab udvikler sig. ”I gennemsnit lytter alle voksne danskere til radio i mere end to timer om dagen og radio har således en stor betydning for oplysning, musik og underholdning”, siger Teracoms administrerende direktør i Danmark, Steffen Weber. Han fortsætter: ”Også indholdsmæssigt og kommercielt har det danske radiolandskab stadig et stort potentiale. Det vil være godt at mediet fortsat udvikles og at mulighederne for en øget mangfoldighed i æteren sikres.”

Steffen Weber understreger, at politikerne er ansvarlige for at træffe de rigtige beslutninger om mediernes fremtid og derfor er det vigtigt for Teracom, at de også bidrager til at sætte Radiomediet til debat på Folkemødet.

Ved debatten på Folkemødet drøftes, om Danmark har en plan for fremtidens radio. Debatten foregår lørdag den 15. juni kl. 9-10, og bliver transmitteret direkte på Radio Folkemødet. Stationen, som er landsdækkende, sender på DAB-radio under hele Folkemødet i perioden 13.-16.juni.

På pladsen kan man møde redaktionen på ”Borgen” i Danchells anlæg.

Kontakt:

Morten Pankoke, Radio Folkemødet, Telefon: 40 45 64 66

Steffen Weber, CEO, Teracom Danmark, Telefon: 43 32 24 01

Teracom er Danmarks førende udbyder af analog og digital transmission af radio- og tv-udsendelser og sendenet. Vi leverer sendenetværk til DR, TV2 og Digi-TV og udbyder teletjenester til danske teleoperatører. Dette gør os til den førende totalleverandør til både public-service, kommercielle og lokale radio- og tv-stationer.

Kommentarer (0)