Den vildeste jul for hele kloden

Pressemeddelelse   •   Nov 21, 2016 12:00 CET

Kunder kan både fejre dem, de holder af, og vores jord denne jul: Det gør de, hver gang du køber udvalgte gaveæsker, som er håndlavet af genbrugsmaterialer i Nepal og ved at genbruge og upcycle produktemballage. Derudover hjælper kunderne også, hver eneste gang de køber en færdig gaveæske eller en pakkekalender: For hver eneste solgte gaveæske eller pakkekalender hjælper The Body Shop denne jul med at redde kritisk truede dyrearter ved at genskabe 1m2 regnskov. Så når kunderne køber julegaver i år, er det virkelig gaver, der bliver ved med at give.

PAK PLASTIKKEN VÆK

Hver eneste jul arbejder The Body Shop på at reducere mængden af plastik, som bliver brugt som emballage. I år er der blevet brugt 154 tons mindre plastik end i 2014. En del af det, som holder skønhedsfirmaet på rette kurs, er Enrich Not Exploit™ mål, som skal sikre, at 70% af den samlede produktemballage er fri for fossile brændstoffer i 2020.

LAVET MED KÆRLIGHED

Create Your Own gaver er, hvor kunden selv udvælger produkter og pakker dem i en fin gaveæske. Den særlige Create Your Own gave kommer denne jul i form af farverige, håndlavede gaveæsker fra deres Community Trade leverandør, Get Paper Industry (GPI), i Nepal*. Virksomheden har forsynet The Body Shop med håndlavede gaveæsker af enestående kvalitet siden 1989. Men gaveæskerne er langt mere end blot pænt papir.

Gaveæskerne er fremstillet af bæredygtige og genanvendelige materialer som f.eks. bomuldsstykker og bananblade. Når kunderne køber en Create Your Own gave, beriger de ikke kun vores jord, men også de mennesker, der lever i lokalsamfundet Bansbari i Nepal. Handlen med The Body Shop giver dem en stabil indkomst og en fair pris. GPI har ved hjælp af handlen også bygget syv skoler, som giver børn i lokalsamfundet en uddannelse. GPI leder desuden kampagnen ”Send our daughters to school”, som skal forbedre ligestilling og fremme uddannelsen af kvinder.

AFFALD KAN GENBRUGES OG UPCYCLES

Hvert år bliver der i juletiden ifølge WRAP UK(Waste and Resources Action Programme) brugt mere end 300.000 tons pap i alle Storbritanniens hjem. Til sammenligning er det nok til at pakke Big Ben ind 260.000 gange – og London Eye 50.000 gange.

The Body Shop har altid været af den overbevisning, at intet bør gå til spilde. Upcycling, (genbrug og dekoration af emballage) er den nyeste miljøtrend, som forvandler dine tomme æsker til flotte kreationer. Med en lille smule arbejde og fantasifulde ideer kan du forvandle din brugte juleindpakning til flotte dekorationer, som kan pynte i dit hjem.

Slip din kreativitet løs og gør julen unik.

ENRICH NOT EXPLOIT™

I februar 2016 lancerede The Body Shop deres Enrich Not Exploit ™ Commitment, som er en ny og global CSR-strategi. Den understøtter alle aspekter af virksomheden og hjælper The Body Shop med at nå sit mål om at blive verdens mest etiske og mest bæredygtige globale virksomhed.

The Body Shop ønsker at gøre en positiv forskel i verden ved at tilbyde naturligt inspireret hudpleje, hårpleje, kropspleje og makeup af høj kvalitet, som er både etisk og bæredygtigt. The Body Shop var pionerer med filosofien ”virksomheder har magt til at gøre godt”. Efter at være blevet opkøbt af L’Oreal i 2006, har firmaet øget sin vision. The Body Shop har mere end 3000 butikker i mere end 60 lande.

Læs mere på www.thebodyshop.com/commitment

Læs mere om WRAP på www.wrap.org.uk og om deres their Recycle Now kampagne på http://www.recyclenow.com/

Har du brug for mere info eller fotos, så kontakt gerne Marianne Gulløv, marianne.gullov@thebodyshop.com eller på tlf. 40216677

*Ekskl. Create Your Own hatbox