Lidt skævt, meget bæredygtigt, helt naturligt

Pressemeddelelse   •   Apr 17, 2019 13:43 CEST

NY CARROT HUDPLEJESERIE FRA THE BODY SHOP

En af hudplejefavoritterne fra The Body Shop er tilbage! Den nye Carrot serie er beriget med økologiske gulerødder og leveres i 100% genanvendelig emballage, så produkterne er mere bæredygtige end nogensinde.

OPLEV BÆREDYGTIG HUDPLEJE

For at hjælpe med at reducere madspild er denne nye, veganske duo beriget med økologiske gulerødder, som fra naturens hånd er for skæve til at blive solgt i supermarkederne.

The Body Shop indkøber tusindvis af disse skæve gulerødder, som er kendt for at have et højt indhold af antioxidanter, fra en familiedrevet gård i Storbritannien.

The Body Shop er ligeglade med, om gulerødderne har en ”forkert” størrelse eller facon – de er lige så struttende friske, farvestrålende orange og vidunderligt unikke som alle de andre!

Det er ikke kun indholdet, som gør denne nye serie ekstra bæredygtig: Produkterne leveres også i 100% genanvendelig emballage, som er lavet af 55% genanvendt plast.

RUTINE TIL EN SUND GLØD

Få en sund glød og en hud, der føles opfrisket og fuld af fugt, med denne forfriskende og velduftende hudplejerutine.

1. Rensning

8 UD AF 10 ER ENIGE I, AT HUDEN FØLES OPFRISKET OG GLATTERE*

Carrot Energising Face Wash (115,-) er beriget med 93 % ingredienser af naturlig oprindelse og skummer øjeblikkeligt op, så huden føles renset, opfrisket og mere glat. Porerne synes også rensede og fri for daglige aggressorer.

2. Fugttilførsel

8 UD AF 10 ER ENIGE I, AT HUDENS BARRIERE FØLES FORSTÆRKET MED FUGT**

Brug derefter Carrot Cream Nature- Rich Daily Moisturiser (155,-), som er fyldt med antioxidanter, for at tilføre huden fugt. Cremen er beriget med 97 % ingredienser af naturlig oprindelse, fastholder hele 72 timers fugt i huden og hjælper med at give en sund glød.

*Brugertest blandt 108 kvinder. **Brugertest blandt 100 kvinder

Læs mere om produkterne her

PÅ HVILKE ANDRE MÅDER HJÆLPER DEN NYE CARROT SERIE MENNESKER OG VORES JORD?

Den er også beriget med bæredygtig, økologisk Community Trade aloe vera fra landbrug i Campeche, Mexico. Aloe vera-bladene, som dyrkes på certificeret økologisk jord tæt på tre dyrebare regnskovsreservater, høstes og fileteres i hånden inden for seks timer for at bevare friskheden og sikre den højeste kvalitet.

Siden 2015 har samhandel med The Body Shop hjulpet med at støtte de indfødte, kvindelige landmænd, som lever i udkanten af disse regnskove og risikerer at opleve diskrimination og begrænsede jobmuligheder.

Deres evne til at tjene en bæredygtig indkomst ved at dyrke aloe vera beskytter også skovområderne, fordi det reducerer behovet for at fælde træerne og kompromittere