Liquid Peels fra The Body Shop

Pressemeddelelse   •   Feb 16, 2017 16:32 CET

DROPS OF YOUTH™ LIQUID PEEL 145ML, 185 KR.

I butikkerne februar 2017

Den NYE Drops of Youth Youth™Liquid Peeleksfolierer og peeler blidt urenheder væk fra huden, fjerner døde hudceller og snavs.

Den revolutionerende gel-to-peel teknologi efterlader huden ren og upåvirket af den daglige forurening.

Drops of Youth Youth™ Liquid Peels er et alternativ til traditionelle eksfolierende produkter. Den bør bruges på tør hud, som er fri for makeup, men før rensning af huden.

Formulering

Drops of Youth Youth Liquid Peel er en øjeblikkeligt virkende formulering, hvis positive effekt mærkes med det samme. Den indeholder 3 plantestamceller fra Drops of Youth™ serien. De 3 plantestamcellerbestår af edelweiss fra de italienske alper & strandmandstro og havfennikel fra Bretagne, og de er tilsat Community Trade babassuolie fra Brasilien.

Brugertest

Fjern daglig forurening fra byen med Drops of Youth™ Liquid Peel

• Føles som om at døde hudceller fjernes øjeblikkeligt (88% er enige*)
  • Peeler og fjerner urenheder og forurening (88% er enige*)
  • Huden føles renset for dagligt skidt (86% er enige*)

*Testet på 109 kvinder

Enrich Not Exploit

Giv næring til tør hud med babassuolie - en af Moder Jords mest fugtgivende olier. Den er forsigtigt udvundet af nødderne fra det vilde babassutræ. Den forkælende Community Trade babassuolie er fuld af naturlige og gode egenskaber, som efterlader din hud blødere, mere glat og med en smuk glød.

Babassuolie findes i Amazonregnskoven i Brasilien og er en essentiel ressource i staten Maranhão, hvor mere end 300.000 familier høster nødderne, og den sikrer, at lokalsamfundene har et eksistensgrundlag

DROPS OF LIGHT™ PURE RESURFACING LIQUID PEEL 145ML, 195 kr.

I butikkerne februar 2017

Den hurtige, effektive peel gør huden mere ensartet efter første brug.

En innovativ gel-to-peel teknologi indfanger og fjerner urenheder og døde hudceller. Får huden til at se sundere ud efter første brug*. Giver huden mere glød og gør hudens struktur finere ved gentagen brug*.

*Testet på 100 kvinder

Formuleringen

Drops of Light™ Liquid Peel indeholder rødalgeekstrakt, der har ensartende egenskaber og høstes i Nordatlanten. Rødalgeekstrakt har vokset i det kølige hav i millioner af år og er rig på C-vitamin, mineraler og næringsstoffer. Vi har forsigtigt udvundet dens kraft til vores sunde, ensartende Drops of Light™ serie.

Enrich Not Exploit

Vi samarbejder med Eudafano Women’s Co-operative i Ondangwai det nordlige Namibia, hvor vi høster vores marulanøddeolie. Marulatræerne er hellige for Ovambolands befolkning. Namibiske kvinder har traditionelt set brugt marulanøddeolie i generationer til at blødgøre og tilføre fugt til deres hud. Nu opbygger 1750 namibiske kvinder i Eudafano kooperativet deres forretning og deres fremtid på den ældgamle viden om marula. Olien, de producerer, er koldpresset, så dens høje kvalitet bevares, og den beriger vores produkter med sine fugtgivende og blødgørende egenskaber.

VITAMIN C GLOW-REVEALING LIQUID PEEL, 150ml, 165 kr.

I butikkerne fra april 2017

Den flydende peel er et mildt alternativ til traditionelle eksfolierende produkter. Den hjælper med at forvandle en træt og trist hud til en sund hud med en smuk glød – helt uden vand, slibende partikler eller enzymer.

Liquid Peel produkter er et alternativ til traditionelle eksfolierende produkter. De bør bruges på tør hud, som er fri for makeup, men før rensning af huden.

Formuleringen

Den innovative gel-to-peel teknologi fjerner og fanger selv de mest genstridige urenheder og døde hudceller på hudens overflade

Huden føles frisk, ren, fornyet og klar til rens og fugttilførsel. Beriget med camucamu-bær, som er rige på C-vitamin.

Brugertest

• 92% synes, den føles blid mod huden
  • 90% synes, den føles opfriskende og renser grundigt
  • 85% synes, den giver en sundere glød
  • 87% synes, at huden ser mindre trist ud

*Brugertest på 100 kvinder mellem 20-35 år

Enrich Not Exploit

Beriget med Community Trade honning fra Etiopien. Vi får vores Community Trade honning fra Shekaregnskoven – en UNESCO biosfære i den sydlige del af Etiopien. Her indsamler afrikanske bier nektaren fra regnskovens blomster og omdanner den til en helt speciel, blomsteragtig honning. For at høste den dyrebare honning, samarbejder vi med “bihviskere” i Beza Mar – en gruppe mennesker, som har dedikeret sig til at forbedre levevilkårene i de etiopiske biavlersamfund og til at bevare deres traditionelle, naturlige måde at arbejde med bierne på.

Sådan skal den bruges

Liquid Peel produkterne er et alternativ til traditionelle eksfolierende produkter. De bør bruges på tør hud, som er fri for makeup, men før rensning af huden.

1. Påfør den på tør hud

2. Når formuleringen masseres ind i huden, reagerer to molekyler. De smelter sammen og skaber eksfolierende “nudler” på huden, som fanger og fjerner hudceller på overfladen.

3. Vask overskydende rester af, og huden vil fremstå med en sundere glød – allerede ved første brug.

Anvendes 2-3 gange om ugen for at opnå det bedste resultat. Brug pumpen to gange og fordel produktet med fingerspidserne og masser ind i ansigtet i op til 20 sekunder, indtil der opstår synlige "rester" fra eksfolieringen, der derefter kan fjernes. Rens grundigt af med vand.