Slut fred med følsom hud

Pressemeddelelse   •   Feb 10, 2017 13:47 CET

Mød den nye Almond Milk & Honey Kropsplejeserie

Følsom hud bør hyldes, elskes og beskyttes.

Den nye og plejende kropsplejeserie, Almond Milk & Honey, fra The Body Shop, er kærligt tilegnet tør, følsom hud. For følsomhed er ikke noget at skamme sig over. Hos The Body Shop føler vi os ansvarlige for, at du føler dig glad og selvsikker i din egen krop. Da vi fandt ud af at 1 ud af 3 af vores kunder har følsom hud, besluttede vi os for at undersøge det nærmere. Følsom hud er netop nu et af de største hudplejeproblemer. Sidste år var der mere end 270.000 søgninger om emnet på Google. Mange af de klassiske produkter til følsom hud på markedet er gode, når det kommer til at berolige tør, følsom hud – men er de også en fornøjelse at bruge?

Vi har nu udviklet en blid hudplejeserie, der kombinerer nærende og reparerende ingredienser med behagelig konsistens og en diskret mild duft. Det gør, at vores produkter virkelig bliver en fornøjelse at bruge. Nu kan du endelig slutte fred med din følsomme hud og byde en ny serie velkommen, der både gør godt og føles godt.

• Formuleret uden farvestoffer
  • Beroligende og reparerende egenskaber
  • Let og nærende konsistens
  • Dermatologisk testet
  • Mild duft
  • Velegnet til vegetarer

Mød kollektionen

En blanding af plejende ingredienser fra Community Trade & økologiske kilder - Skræddersyet til følsom hud.

Soothing & Restoring Body Lotion 200ML,  95 kr.

Giver fugt i op til 48 timer og beskytter mod ubehagelig tør og kløende hud med sin silkebløde og ultralette konsistens, som hurtigt absorberes. Den ekstra kærlige Body Lotion beroliger, beskytter og reparerer følsom, tør hud.

Gently Expoliating Cream Body Scrub 250ML, 145 kr.

Denne lækre, eksfolierende Cream Scrub er tilsat knuste mandelskaller og gør din følsomme hud mere glat og blød. Perfekt til forsigtigt at fjerne døde hudceller og efterlade huden blød.

Soothing & Caring Cleansing Bar 100G, 25 kr.

Denne milde Cleansing Bar giver følsom hud den smukke og rene fornemmelse, den fortjener. Den arbejder harmonisk sammen med hudens naturlige fugtniveau, så du ikke oplever en ubehagelig, tør fornemmelse på huden.

Calming & Protecting Hand Cream 30ML, 40 kr.

Essentiel til følsom hud på farten. Den milde og plejende, nye håndcreme beskytter og beroliger tørre hænder.

Scoothing & Restoring Body Butter 200ML, 125 kr.

Denne vidunderlige, fyldige Body Butter er beriget med naturlige olier og skabt til at berolige og beskytte følsom, tør hud. Den giver fugt i op til 48 timer, så du kan nu sige farvel til tør og kløende hud.

Scoothing & Caring Bath Milk 400ML, 165 kr.

Skabt til at respektere din huds naturlige fugtbarriere og indeholder en let, men næsten dekadent blanding af naturlige olier. Den cremede Bath Milk renser forsigtigt, beroliger og reducerer følelsen af stram, tør hud.

Soothing & Caring Shower Gel 250ML, 50 kr.

Når du renser med denne milde, sæbefri Shower Gel, blødgør du samtidigt huden. Den er skabt til at bevare hudens naturlige fugt-barriere og pH-niveau uden at fjerne dens fugt.

Det er et følsomt emne at berige vores jord og mennesker

Den nye, plejende serie er beriget med Community Trade mandelolie fra Alicante-området i Spanien samt honning fra Sheka-regnskoven i Etiopien, der er et UNESCO hotspot pga sin biodiversitet. Denne serie er lige så god mod miljøet, som den er mod din hud.

Community Trade mandelolie fra Spanien

Mandelolien i serien kommer fra mandler, der bliver dyrket af dygtige bønder i Alicante-området i Spanien. Det er en ny ingrediens i vores Community Trade program, og den bringer os et skridt nærmere vores Enrich Not Exploit™ Commitment 2020 mål om at fordoble antallet af Community Trade ingredienser, som vi bruger i vores produkter.

Community Trade honning fra Etiopien

For at indsamle den dyrebare honning, som vi får fra Shekaregnskovens biosfære, samarbejder vi med barfodsbiavlerne fra Beza Mar – en gruppe som har dedikeret sig til at forbedre levestandarden i de etiopiske biavlersamfund og til at vedlige-holde deres traditionelle, naturlige arbejde med bierne.

Vores handel hjælper med at sikre en bæredygtig anvendelse af skoven ved at give lokalbefolkningen en fast indtægt. Uden denne indtægt kunne lokalbefolkningen været nødsaget til at omdanne området til landbrug, som på sigt ville føre til ødelæggelse af dette helt unikke område og til en reduktion af regnskoven.

#LIVEYOURSKIN