Jeg har et TimoCom ID. Hvad med dig?

Pressemeddelelse   •   Maj 21, 2014 16:59 CEST

Dem, som arbejder i transportbranchen, kender nok denne bemærkning: "Jeg har et TimoCom ID. Hvad med dig? Det er næsten et fast punkt på dagsordenen for at indgå en handel. For fragtbørsudbyderens tildelte ID eller kundenummer er næsten det samme som et kvalitetsstempel og er lig med omfattende sikkerhed.  Dem, som kan forevise et nummer fra fragtbørsudbyderen, anses hurtigere for at være til at stole på. Og det er grunden: Som markedsleder blandt fragtbørserne i Europa fokuserer TimoCom stærkt på sikkerhed, men virksomhederne yder også selv et stort bidrag ved at være bevidste om, at de skal sikre sig.

Den tyske IT-udbyder forener alle virksomheder, som deltager i transporten, med vidt forskellige interesser. Smahan Dahmani, Country Manager for Benelux-landene, beskriver brugerstrukturen i sine lande: "Vi har kunder inden for industri og handel, som udbyder deres fragt via vores licitationsplatform TC eBid®, samt speditionsfirmaer, som via vores fragtbørs TC Truck&Cargo® finder passende køretøjer og fragter. I det omvendte tilfælde indtaster selvkørende chauffører og transportvirksomheder deres køretøjstilbud og læs i licitationsplatformene. Alle har ét mål: De ønsker at gøre en handel og undgå tomkørseler både ved en kortfristet retur- og tillæsning samt ved længerevarige transportforretninger. Og sevfølgelig ønsker de frem for alt en ting – at deres gods når sikkert i mål."

TimoCom ID'et fungerer som en galionsfigur

Inden der gøres en transportforretning i Benelux-landene, er det derfor også populært at spørge efter kundenummeret både gennem telefonen og når man er "ude i felten". "Dem, som har dette ID, er velansete som forretningspartnere, og transportforretningen kommer hurtigere i hus, uanset hvor stor en virksomhed er", siger Country Manager Smahan Dahmani.

Hvorfor fragtbørsudbyderens brugere lægger så stor vægt på ID'et, forklarer FTL supervisor Carlo Carlisi fra Arcese Transport NV: "Vi er aktive i transportbranchen i 12 lande med i alt 70 filialer. Vores fokus er på den daglige transport af varer. I 7 år har vi nu været en tilfreds TimoCom-kunde, for takket være platformen kan vi dagligt gøre brug af op til 450.000 internationale kapacitets- og fragttilbud. Herved lægges der især vægt på kvalitet og sikkerhed. Med vores mangeårige erfaring har vi allerede opnået et tillidsforspring over for andre virksomheder, og TimoCom hjælper os regelmæssigt med at forstærke dette positive indtryk ved at skabe den nødvendige sikkerhed ved søgningen efter store kunder i Belgien og udlandet."

En ligeså vigtig rolle spiller sikkerheden for direktør Andy Verstrepen Shooten fra speditionsfirmaet Cargoliner Belgium Bvba, som agerer i hele Europa: "I vores branche handler det først og fremmest om pålidelige del- og kompletleverancer og en korrekt rapportering. Hos TC Truck&Cargo® føler vi os i sikre hænder. Det skyldes, at børsudbyderen gør en ekstra stor indsats for sikkerheden. Med de mange sikkerhedsforanstaltninger har sorte får så godt som ingen chance, hverken hvad angår ordregiveren eller leverandøren. Og takket være det nye produkt TC eMap® kan vi endda tracke de anvendte køretøjer overalt i Europa. Desuden kan man via servicen TimoCom Identify få kontrolleret en mulig forretningspartners identitet på forhånd."

Sven Geerts, direktør for Transportgroup Corneel Geerts fra den belgiske filial i Wijnegem, er enig:"Vi er en international logistikudbyder med fleksible og korte beslutningsforløb, alligevel har sikkerheden høj prioritet hos os. Så snart vi angiver vores ID, vækker dette tillid hos vores ordregivere - ligesom et kvalitetsstempel - idet de ved, at vi er godkendte TimoCom-kunder og dermed leverer deres varer korrekt. Således får vi mange ordrer, eksempelvis pakketjenester, del- og hellæs samt specialtransporter og kan dermed undgå mange tomkørsler."

Yderligere informationer om TimoCom finder du på www.timocom.dk.

TimoCom Soft- und Hardware GmbH blev grundlagt i 1997 og er it-leverandør til alle virksomheder inden for transportområdet. Med et stort team af internationale medarbejdere tilbyder TimoCom to europæiske transportplatforme: TC Truck&Cargo®, markedsførende blandt fragtbørserne samt TC eBid®, onlineplatformen til transportlicitationer.I transportbørsen, TC Truck&Cargo®, tilbydes både fragt og ledig kapacitet over hele Europa. TC eBid® hjælper transportkøbere fra industri og handel samt speditører med deres licitationsstyring og forenkler afviklingen mellem dem og transportleverandørerne.

Kommentarer (0)