Behandlingscenter Tjele udnævner ny virksomhedsansvarlig overlæge

Med virkning fra den 1. november 2017 er Niels Jacob Kanstrup (58) udnævnt til virksomhedsansvarlig overlæge på Behandlingscenter Tjele, Danmarks største private center for behandling af afhængighed.

Niels Jacob Kanstrup er speciallæge i anæstesi og intensiv medicin og afløser på posten som virksomhedsansvarlig læge Knud Brinkløv, der efter godt 10 år på posten, går på pension.

Som virksomhedsansvarlig overlæge har Niels Jacob Kanstrup ansvaret for, at Behandlingscenter Tjele på alle områder lever op til sundhedsmyndighedernes krav med hensyn til medicinering og behandling af patienterne. Han skal påse, at alle instrukser bliver videregivet og overholdt i hele organisationen.

Han er desuden chef for Behandlingscenter Tjeles hold på i alt 5 læger.

Tjele - Dansk Misbrugsbehandling er i dag Danmarks største private center for behandling af misbrug. Centret er landsdækkende og har siden 1990 behandlet alkohol-medicin-og stofmisbrug med afsæt i 12-trins programmet, også kendt som Minnesotabehandling. I København og Aarhus tilbydes gratis behandling af ludomani. I København er der desuden tilbud om behandling af sexafhængighed og købemani.

Der tilbydes både døgn-og ambulant behandling samt et omfattende program for de pårørende.

• cheflæge
  • kvalitet i misbrugsbehandlingen