Danske erhvervsfolk flyver mest indenrigs

Danske erhvervsfolk flyver hyppigst til København, Stockholm, Oslo og London. SAS er det mest benyttede flyselskab, og stadig oftere anvender erhvervsfolket en mobil platform til reservation og køb af billetten. Det viser en ny analyse fra Travellink.

-Erhvervsfolk i Norden flyver mest indenrigs mellem større byer i deres eget land og inden for Norden, siger direktør Torben Nygaard, Travellink og tilføjer:

-For danske erhvervsfolk ligger en flytur til København foran andre destinationer som Stockholm, Oslo og London.

-Samtidig flyver danske erhvervsfolk oftere til London, Amsterdam, Paris, Frankfurt og andre eruropæiske storbyer end deres nordiske kolleger.

Det fremgår af en analyse ,⃰ som internetsrejsebureauet Travellink Erhvervsrejser har foretaget på erhvervsrejser i alle de nordiske lande. Torben Nygaard, Travellink fortsætter:

-Norske erhvervsfolk rejser oftest mellem de større byer i Norge og til de nordiske hovedstæder. Finske erhvervsfolk har samme mønster dog med den tilføjelse, at London er med i Top 5.

-Svenske erhvervsfolk rejser også meget indenrigs, men fulgt tæt af de store europæiske byer som mål for business flyrejsen.

TOP-10 Hyppigste destinationer for danske erhvervsrejsende: TOP-10 Hyppigste destinationer for nordiske erhvervsrejsende:
1.København (indenrigs) Stockholm
2.Stockholm Oslo
3.Oslo Göteborg
4.London København
5.Amsterdam Helsinki
6.Aalborg Malmø
7.Paris London
8.Helsinki Amsterdam
9.Frankfurt Bergen
10.Warszawa Paris
SAS er business airline nr. 1

Analysen viser også, at SAS stadig sidder solidt på første pladsen som det mest foretrukne flyselskab blandt danske erhvervsfolk såvel som blandt norske og svenske erhvervsrejsende. Finnair indtager første pladsen blandt finske erhvervsrejsende.

Norwegian er imidlertid en stærk udfordrer på anden pladsen i alle fire nordiske lande.

TOP-5 flyselskaber: Danske erhvervsrejsende: TOP-5 flyselskaber: Nordiske erhvervsrejsende:
1.SAS SAS
2.Norwegian Air Norwegian Air
3.Lufthansa Malmo Aviation
4.British Airways Finnair
5.KLM Lufthansa

Vækst i mobile platforme

Erhvervsfolks brug af internettet til at reservere erhvervsrejser er steget markent i 2014, en udvikling som navnlig mærkes i Travellink Erhvervsrejser, der er internet-baseret.

-Erhvervsrejser er i vækst på nettet. Erhvervsfolk foretrækker at foretage deres reservationer, hvor og når det passer dem. Det slår markant igennem i væksten af reservationer foretaget på mobile platforme, siger Torben Nygaard.

*Analysen er baseret på mere end 130.000 erhvervsrejser fra Danmark, Sverige, Norge og Finland i 2014.

Yderligere information: Torben Nygaard, Country Manager Travellink, mobil 20 18 24 24.

• fly
  • forretningsrejser

Travellink er et førende internetbaserede rejsebureau med aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskabet har tre forretningsområder; privatrejser, forretningsrejser og konference-og event. Travellink sælger flyrejser fra 440 flyselskaber og mere end 550.000 hoteller til mere end 40 000 destinationer i hele verden. Travellink indgår i gruppen ODIGEO sammen med eDreams, Go Voyages, Opodo og Liligo. Europas største online rejse-og e-handelsvirksomhed. eDreams ODIGEO er repræsenteret i 44 lande verden over. Virksomheden tilbyder et bredt udvalg af flyrejser, hoteller, billeje og pakkerejser (flybillet og hotel ).

Peter Hellström

Pressekontakt Presseansvarlig +46 (0)73 773 6041