Ny adm. direktør i Travellink

Erik Wikander er udnævnt til øverste chef for Travellink, den nordiske gren af Europas største onlinerejsebureau eDreams ODIGEO. Han afløser Peter Carlsson, som har været adm. direktør siden 2000.

- Erik tilfører Travellink værdifuld viden og erfaring med at lede digital forretningsudvikling i virksomheder i forskellige brancher. Det er en fordel i det fortsatte arbejde med at styrke Travellinks position på det nordiske marked, siger Andreas Adrian, Chief Trading Officer i eDreams ODIGEO.

Erik Wikander har arbejdet som management konsulent i PwC, en av verdens største konsulentvirksomheder. Han har arbejdet både i Stockholm og London senest som operativ ansvarlig for at opbygge PwC’s rådgivning om digitalisering i Sverige.

Travellink er Nordens største virksomhed inden for online salg af flyrejser på et marked, som både er hurtigt voksende og i hastig forandring.

- I den nærmeste tid vil jeg først og fremmest fokusere på at sikre en planlagt overgang til vores nye, fælles platform, som giver kunderne et helt nyt produktudbud og vil styrke vores kundeservice, siger Erik Wikander om sin nye opgave.

Han har mange års erfaring med at rådgive og hjælpe virksomheder med at digitalisere deres forretning.

-Jeg synes, det er usædvanligt spændende at skulle arbejde med rejser, der er den mest digitaliserede branche. Jeg kan bidrage med viden og inspiration fra andre brancher, men er samtidig ydmyg over for rejsebranchens kompleksitet, siger Erik Wikander.

Yderligere information:
Peter Hellström, pressechef, telefon +46 73 773 6041 og peter.hellstrom@odigeo.com

• Data, Telekommunikation, IT

Travellink er et førende internetbaserede rejsebureau med aktiviteter i Sverige, Norge, Danmark og Finland. Selskabet har tre forretningsområder; privatrejser, forretningsrejser og konference-og event. Travellink sælger flyrejser fra 440 flyselskaber og mere end 550.000 hoteller til mere end 40 000 destinationer i hele verden. Travellink indgår i gruppen ODIGEO sammen med eDreams, Go Voyages, Opodo og Liligo. Europas største online rejse-og e-handelsvirksomhed. eDreams ODIGEO er repræsenteret i 44 lande verden over. Virksomheden tilbyder et bredt udvalg af flyrejser, hoteller, billeje og pakkerejser (flybillet og hotel ).

Peter Hellström

Pressekontakt Presseansvarlig +46 (0)73 773 6041