​Gå på opdagelse i mulighederne i moderne industri

Med mere end 70 arrangementer sætter Trekantområdet i uge 44 områdets mange produktionsvirksomheder og – ikke mindst – deres betydning og fremtidsmuligheder på dagsordenen. Og de fleste arrangementer er åbne for alle.

Hvis du er nysgerrig på industrien, på karrieremulighederne i branchen, på nogle af de lokale produktionsvirksomheder eller måske på, hvordan din virksomhed ruster sig bedst til fremtiden, er der masser af viden og oplevelser at komme efter i uge 44.

For andet år i træk inviterer Trekantområdets uddannelsesinstitutioner, virksomheder, erhvervscentre og kommuner og jobcentre nemlig til Industriens Uge. Formålet er at øge kendskabet til produktionsvirksomhedernes betydning for vores vækst samt sikre virksomhederne de bedste forudsætninger i fremtiden.

De fleste af arrangementerne er åbne for alle, mens andre er særligt målrettet virksomhedsejere, studerende eller ledige.

- Trekantområdet har altid været stærk på industri, og det vil vi også være i fremtiden. Men det er klart, at vi skal være vågne overfor de muligheder og udfordringer, der er i en stadig mere globaliseret og højteknologisk verden. Som Danmarks Produktionscentrum vil vi gerne gå forrest med at sætte fremtidens industri og dennes muligheder på dagsordenen. Og Industriens Uge er netop sat i verden for at skabe debat, dialog, nye relationer og flere ideer, som kan være med til at udvikle industrien, siger Jørn Pedersen, formand for Trekantområdet Danmark

Om torsdagen kan man for eksempel opleve en række af førende eksperter sætte fokus på Industri 4.0 til arrangementet Mulighedernes Industri (4.0). Det er blandt andet Heinrich Munz fra tyske KUKA, der er en af verdens førende på intelligente automatiseringsløsninger og robotter, Nigel Edmundson, Direktør MADE samt Mads Thimmer, CEO og stifter, Innovation Lab.

OM INDUSTRIENS UGE:
I uge 44 sætter Trekantområdet fokus på produktionsvirksomhedernes betydning for vores vækst og beskæftigelse gennem en række arrangementer for både skoler, borgere og virksomheder. Det er områdets uddannelsesinstitutioner, virksomheder, erhvervscentre og kommuner, jobcentre mfl. der star bag arrangementerne.

Det er ikke tilfældigt, at det lige netop var Trekantområdet, der i 2016 tog initiativ til Industriens Uge. Med flere industriarbejdspladser end Aarhus, Odense og København tilsammen er Trekantområdet Danmarks Produktionscentrum. En position, som området har ambitioner om at fastholde og yderligere styrke i fremtiden.

Se mere på www.industriensuge.dk

• industri 4.0