​Trekantområdet peger på skattepladser i Middelfart og Haderslev

Skatteminister Morten Bødskov har netop modtaget et brev fra Trekantområdet med specifikke forslag til placering af nye skattecentre i Haderslev og Middelfart.

Hvis det står til borgmestrene i de syv kommuner i Trekantområdet, får Vurderingsstyrelsen i Haderslev og Gældsstyrelsen i Middelfart snart en række nye kolleger som naboer.

Kommunerne skrev tidligere på efteråret til skatteminister Morten Bødskov og anbefalede at det nye skattecenter, som regeringen har bebudet i forbindelse med fremsættelse af finanslovsforslaget for 2020, skal ligge i Trekantområdet. Forleden modtog skatteministeren så et brev fra Trekantområdet med bud på specifikke placeringer i hhv. Middelfart og Haderslev.

I både Haderslev og Middelfart lægges op til, at et nye center placeres i umiddelbar nærhed af de eksisterende skattestyrelser i byerne. I Middelfart peger man på de mange ledige kvadratmeter i Teglgårdsparken, mens Haderslev bringer VUCs tidligere domicil på havnen i spil.

Det er ikke tilfældigt, at de syv kommuner i fællesskab peger på netop Middelfart og Haderslev som naturligt hjemsted for flere skattearbejdspladser, fortæller Trekantområdets formand Jens Ejner Christensen:

- Der er ingen tvivl om, at der er oplagte synergieffekter ved at placere de nye arbejdspladser dør-om-dør med de andre to styrelser. Det er Morten Bødskov også selv inde på i de kriterier, han vil lægge til grund for placeringen. Trekantområdet er også hjemsted for landets første professionsbachelorer-uddannelse i skat. Derudover er rekrutteringen af medarbejderne til de styrelserne i Haderslev og Middelfart forløbet eksemplarisk, og vi har et stort, kvalificeret arbejdsmarked at trække på i Trekantområdet, siger han.

• Statslig, kommunal administration

Jens Ejner Christensen