Jill skal hjælpe børn fra misbrugsfamilier

Når Jill sætter nøglen i låsen på Hvidovrevej 137 i Hvidovre er det for at åbne et helt nyt tilbud til børn og unge fra misbrugsfamilier. Her skal hun have terapeutiske samtaler med børn og unge mellem 14 og 35 år, som er vokset med forældre med et misbrug.

TUBA står for Terapi og rådgivning for Unge, der er Børn af alkoholmisbrugere. Og fra februar er den landsdækkende organisation en terapeut rigere. Jill skal i sit arbejde i TUBA have individuel terapi og gruppeterapi.

Jill, der er uddannet familie-, par- og psykoterapeut har gennem 18 år arbejdet med socialt -og psykisk belastede unge og alkoholmisbrugere. Desuden arbejder Jill på et kvindekrisecenter. Jill kommer fra Høje Taastrup og har tidligere været en stor del af arbejdet med de unge i Høje Taastrup Kommune.

TUBA er en organisation der gratis og anonymt hjælper unge mellem 14 og 35 år, og har stor succes med at hjælpe dem til et bedre liv. TUBA Hvidovre åbner 1. marts, og afholder åbningsreception 20. marts kl. 12 i lokalerne på Hvidovrevej 137,

TUBA tilbyder hjælp til unge mellem 14 og 35 år, der er vokset op i hjem med alkoholmisbrug. Hvert år hjælper TUBA 4000 unge via terapi, onlinerådgivning, undervisning og kurser.

TUBA er en del af Blå Kors Danmark.