Lokale virksomheder får hjælpende hånd i Jamaica

Pressemeddelelse   •   Dec 03, 2019 06:55 CET

TUI Care Foundation indgår nyt partnerskab med The Travel Foundation for at hjælpe lokale entreprenører med at drage fordel af Jamaicas blomstrende turismeindustri. Over 150 entreprenører og mindre virksomheder vil modtage coaching og praktisk støtte fra initiativet: Big Up Small Business. Det nye projekt bygger videre på et tidligere, succesfuldt initiativ, som førte til fire gange flere turister ved Street Craft-markedet ved Montego Bay-havnen.

Rejser og turisme er en vigtig kilde til økonomisk vækst og arbejde i Jamaica. Derfor har TUI Care Foundation igangsat et projekt, som skal hjælpe mere end 150 lokale virksomheder i Jamaica med at udvikle deres produkter og sælge dem til hoteller, touroperatører og turister på øen. Professionelle fra rejsebranchen vil blandt andet vejlede virksomhederne i, hvordan man promoverer sine produkter til den rigtige målgruppe af potentielle købere.

”Små virksomheder er den jamaicanske økonomis motor og vital for arbejde og innovation. Turisme er en sektor, som styrker det, og med de rette betingelser har turismen endnu større potentiale for at gøre det muligt for flere små virksomheder at blomstre. Med dette projekt vil entreprenører få den nødvendige støtte, der skal til for at få mest muligt ud af Jamaicas stigende antal af besøgende. Samtidig forbedrer det Jamaicas tilbud til turisterne. Der er et væld af unik jamaicansk håndvæk, attraktioner og oplevelser derude, som bare venter på at blive opdaget,” siger Alexander Panczuk, Direktør for External Affairs og Udvikling hos TUI Care Foundation.

Læs mere HER.

TUI Nordic er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Koncernen tilbyder pakkerejser, fly og krydstogt og blev etableret i Danmark i 1967. TUI Nordic består af TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland, samt Nazar og flyselskabet TUI fly Nordic. Koncernen ændrede navn til TUI i 2016 og har siden år 2000 været en del af TUI Group, verdens førende rejsekoncern, som opererer på mere end 180 destinationer verden over. TUI Group har base i Tyskland og er børsnoteret på FTSE 100 og tyske MDAX. TUI Group har 70.000 ansatte i mer end 100 lande og tilbyder sine over 21 millioner kunder en heldækkende service fra booking til hjemkomst. TUI dækker med sin virksomhed hele den turistiske værdikæde, hvilket indbefatter ledende rejsearrangører, 1.600 rejsebyer i Europa, fem europæiske flyselskaber med mere end 130 kort- og langdistancefly og mere end 380 TUI-ejede hoteller, herunder premium brands som RIU og Robinson. Med 17 krydstogtskibe som MS Europa, luksusskibet MS Europa 2, TUI Cruises’ Mein Schiff-flåden og fartøj under varemærket Marella Cruises i Storbritannien, er TUI også en velpositioneret koncern på det hastigt voksende krydstogstogtsmarked. Globalt ansvar for bæredygtig økonomi, økologi og socialt ansvar er grundlæggende for forretningen. TUI Nordic var det første af de større rejseselskaber i Norden til at klimakompensere for egne fly og hoteller tilbage i maj 2019. Som den eneste rejsekoncern i verden er TUI medlem af FN’s Global Compact.