Mentor International og TUI Care Foundation indgår globalt samarbejde

Pressemeddelelse   •   Okt 07, 2019 09:59 CEST

Mere end 800 studerende i Jordan, Tyskland og Sverige deltager i et globalt mentorprogram for at øge inkludering og beskæftigelse. 100 frivillige deltager i projektet, som skal styrke personlig udvikling og motivation.

Mentor International og TUI Care Foundation lancerede sit globale partnerskab ved Tysklands ungdomskonference, Mentor Germany Youth Summit. De to organisationer vil samarbejde om at drive et mentorprogram for at styrke unge mennesker fra udsatte områder i Jordan, Tyskland og Sverige. Mentor vil drive virksomheden nationalt som en del af TUI Junior Academy.

Det nye initiativ vil bestå af en række workshops med fokus på at styrke selvtilliden, inkludering og forældrenes engagement. Effekten af initiativet anslås at medføre en positiv udvikling for deltagerne, noget som fører til reduceret isolation og bedre skoleresultater.

”Dette samarbejde gør det muligt for Mentor at gøre en forskel for hundredevis af unge mennesker. Vi er også glade for at arbejde sammen med Mentor Jordan, Mentor Tyskland og Mentor Sverige, såvel som med så mange lokale frivillige,” siger Sara Revell Ford, generalsekretær i Mentor International.

Initiativet vil fokusere på flere færdigheder, som er nødvendige for personlig udvikling og som komplementerer den satte lærerplan. Mentorprogrammet vil blive tilbudt på skoler med elever fra socialt udsatte områder. Deltagerne vil være mellem 13 og 17 år, og flertallet er fra svage samfundsgrupper. Mentor og TUI Care Foundation vil rekruttere frivillige fra nærmiljøet og inkludere ansatte fra TUI. Initiativet løber af staben i efteråret 2019 og sommeren 2020.

”At forbedre unges livssituation og give dem muligheden for at nå sit fulde potentiale er kernen i TUI Care Foundations arbejde med uddannelse. At samle skolefællesskabet, familier og professionelle voksne for at udveksle erfaringer og løse udfordringer, er et kraftigt og inspirerende værktøj for at styrke overgangen mellem skole og arbejde. Vores initiativ bygger et støttenetværk for unge mennesker og kobler dem med faglige og personlige erfaringer, de kan forholde sig til,” siger Thomas Ellerbeck, bestyrelsesformand i TUI Care Foundation.