TUI kåret som det mest bæredygtige rejsebrand i Danmark

Pressemeddelelse   •   Apr 05, 2019 11:10 CEST

Hvert år analyserer SB Insight mere end 200 af de største danske virksomheder for deres arbejde med bæredygtighed, hvor 7400 danskere blandt andet giver deres mening til kende.

I år kunne TUI for første gang løbe afsted med prisen som årets mest bæredygtige rejsebrand. Salgschef i Danmark, Terje Mose Pedersen, og pressechef i Danmark, Mikkel Hansen, var til stede for at modtage prisen:

”Vi er enormt stolte. TUI’s arbejde med bæredygtighed er en af vores absolutte prioriteter, så vi er glade for, at budskabet er kommet ud til danskerne. Vi håber på sigt, at kunne gøre bæredygtighed til et salgsargument i rejsebranchen,” siger Mikkel Hansen, pressechef for TUI i Danmark.

Under overrækkelsen sagde Terje Mose Pedersen blandt andet:

”Vores flyselskab er det mest CO2-effektive i verden, og så har vi desuden et stort fokus på certificerede hoteller, hvor mere end halvdelen af vores gæster allerede bor. En grundlæggende del af vores strategi er bæredygtighed - hvorfor vi allerede gør meget - og kommer til at gøre endnu mere i fremtiden.”

Foruden optimering af flyselskaber og certificerede hoteller, er et af rejseselskabets fokusområder dets fond, TUI Care Foundation, som støtter projekter på destinationerne verden over.

Læs mere om TUI’s bæredygtighedsindsats her: https://www.tui.dk/om-tui/baredygtighed/

Læs mere om TUI Care Foundation her: https://www.tuicarefoundation.com/en