TUI udvider med Middelhavets gemte perle: Albanien

Pressemeddelelse   •   Sep 26, 2019 12:56 CEST

Klajdi Resort Golem

En signifikant efterspørgsel på sommerferiedestinationer i Balkan-området de seneste år får nu TUI til at tilbyde hoteller og direkte flyafgange til strandområdet, Durres Riviera.

”Vi ser, at vores gæster er ivrige efter at prøve nye og autentiske destinationer. Albanien har flotte strande, masser af kultur og oplevel

ser til naturelskeren, så vi er glade for, at det nu er kommet på vores sommerprogram,” siger Mikkel Hansen, pressechef for TUI Danmark.

Prisvenlig og autentisk

Det tager små tre timer at komme fra Danmark til Durres Riviera, – en gemt perle i Middelhaveområdet – der med sine smukke strande, prisvenlige hoteller og italiensk-inspirerede køkken er temmelig uopdaget af masserne. Destinationen

var ’genåbnet’ for besøgende for få år siden, og med nylige investeringer i nye hoteller, tiltrækker området nu både familier og voksne i sommermånederne. Albanien forventes at tiltrække besøgende, som i forvejen har en forkærlighed for mere velkendte destinationer som Kroatien, Bulgarien og Montenegro.

UNESCO-kultur

Rejsende i Durres kan vælge mellem et stort udvalg af oplevelser. På grund af landets geografiske placering, er det muligt at opleve nabostater som Kosovo og Nordmakedonien, samt en udforskning af sceniske byer med båd eller bil. Berat, der er med på UNESCO’s liste, giver et unikt indblik i Albaniens historie, hvor flere religioner og mennesker har levet sammen i århundreder.

Hotel Qerret

Fakta for rejsende

• Julius Cæsar brugte Durres som sin feriedestination
  • I Durres finder du Albaniens længste strand på mere end ti kilometer
  • ’Xhiro’ er en albansk tradition for at gå en tidlig aftentur
  • Moder Teresa er af albansk afstamning og landets heltinde
  • Albanien er et af få steder, hvor du ikke vil finde en McDonald’s restaurant
  • I 2019 fik Albanien en placering som nummer otte på Lonely Planets liste over de ti steder i verden, hvor du som rejsende får mest værdi for pengene
  • Landet tiltrækker madelskere fra hele verden pga. sin unikke blanding af lokale ingredienser

TUI har direkte, ugentlige fly til Albanien den kommende sommer og otte hoteller at vælge imellem.

Læs mere om Albanien HER.

Læs mere om Durres Riviera HER.