Johan Dozzi ny CEO og koncernchef for Tyréns

Pressemeddelelse   •   Jun 13, 2017 14:00 CEST

Johan Dozzi tiltræder som ny CEO og koncernchef for Tyréns fra 1. november 2017. Johan kommer fra Sweco og erstatter Ulrika Francke på posten. Ulrika tager plads i Tyréns bestyrelse.

Johan har 20 års erfaring fra ledende stillinger inden for samfundsbyggeri og har været CEO for Sweco Civil AB siden 2008.

- Jeg er glad og stolt over at præsentere Johan Dozzi som ny CEO. Han er en dygtig leder, som har vist hvordan man skaber vækst og gode resultater i en innovationsdrevet konsulentvirksomhed. Hans brede erfaring inden for samfundsbyggeri og dybe engagement i både kunde- og medarbejderspørgsmål gør ham til den rette person til at lede Tyréns’ fortsatte udvikling, siger Håkan Larsson, bestyrelsesformand for Tyréns AB.

Johan er uddannet civilingeniør fra KTH og har arbejdet i Sweco-koncernen siden 1994. Parallelt med chefroller, i både den svenske og internationale virksomhed, har han været projektleder og sagsansvarlig for store infrastrukturprojekter, her kan bl.a. nævnesNorra länken, Citybanan og tunnelbaneudbygningen.

Johan er medlem af Svenska Teknik- og Designföretagens bestyrelse og viceformand i bestyrelsen for det Strategiske innovationsprogram InfraSweden2030.

- Det bliver en spændende udfordring at lede et af branchens mest innovative virksomheder mod nye succeser. Tyréns er en yderst velrenommeret virksomhed, som jeg ser frem til at lære at kende og videreudvikle sammen med medarbejdere, kunder og bestyrelsen, siger Johan Dozzi.

For mere information, kontakt:
Johan Dozzi, tiltrædende CEO for Tyréns AB
tlf.+46 073 - 412 60 99

Håkan Larsson, bestyrelsesformand for Tyréns AB
tlf. +46 070-377 47 23

Tyréns er en af Sveriges førende konsulentvirksomheder inden for samfundsbygning. I samspil med kunder og partnere skaber vi holdbare løsninger inden for byudvikling og infrastruktur. Vi har 1.900 medarbejdere og virksomheder i Sverige, Danmark, England og Estland.

Tyréns er fondsejet og vores ejerform gør det muligt for os at satse målrettet på forskning og udvikling inden for samfundsbyggeri. Vi drives af nysgerrighed og har et tæt samarbejde med universiteter og højere læreanstalter.

Kommentarer (0)