Tyréns A/S ansætter Jan Holsøe som ny administrerende direktør

Pressemeddelelse   •  Mar 10, 2017 09:00 CET

Jan Holsøe er ny administrerende direktør for den rådgivende ingeniørvirksomhed Tyréns A/S

Den rådgivende ingeniørvirksomhed Tyréns A/S har ansat Jan Holsøe som ny administrerende direktør. Jan kommer fra en stilling som områdechef hos Tyréns AB i Sverige.

Om ansættelsen udtaler Christian Lindfors, Bestyrelsesformand for Tyréns A/S: ”Jan har lykkes med at etablere Tyréns som en vigtig spiller på det sydsvenske installationsmarked. På de sidste tre år er området vækstet fra 1 til 42 mand og har opnået en positiv bundlinje. Det har han gjort gennem solidt lederskab, samt en forståelse for markederne på begge sider af Øresund. Hans evne til at se helheder gør, at vi er sikre på, at han er den rette til at fortsætte Tyréns’ udvikling i Danmark”.

Jan er tiltrådt stillingen og fortsætter desuden i regionens ledelsesgruppe. Jan erstatter Lasse Toft på posten. ”Lasse har etableret Tyréns på det danske marked og udvidet vores forretning med flere nye kompetenceområder. Samtidig fik han igangsat hele vores væksteventyr og nu er det op til mig og mine kollegaer at fortsætte vores vækst i Øresundsområdet”, udtaler Jan Holsøe.

Jan kommer fra en stilling som områdechef MEP hos Tyréns AB, hvor han var ansvarlig for el-, VVS- og ventilationsafdelingerne i region syd. Før dette var han afdelingschef hos Balslev Rådgivende ingeniører A/S og tidligere har han været projektleder hos Tyréns A/S. Han er uddannet som civilingeniør med speciale i energiøkonomi og indeklima fra DTU/AAU og bliver anvendt som ekstern censor og vejleder på DTU.

Jan Holsøe har tidligere været ansat hos Tyréns A/S, om dette siger han: ”Jeg er stolt over at få muligheden for at bygge videre på det, som vi har opnået inden for forretningsområdet installationer i Sverige. At få muligheden for at fortsætte dette arbejde sammen med mine gamle kollegaer og min svenske organisation er fantastisk – jeg ser virkelig frem mod den kommende tid og til at vi skaber et stærkt skandinavisk samarbejde”.

Integration over Øresund, samt Forskning og udvikling skal drive væksten
Vi ser hele Øresundsregionen som vores marked. Både på grund af vores regionale opbygning og det faktum at vi har et indgående markedskendskab til hele området gør, at vi i samarbejde med vores partnere på begge sider af sundet kan tilbyde totalløsninger i skandinavisk verdensklasse – det bedste fra begge lande i en samlet løsning.

Forskning og udvikling er en af grundstenene i Tyréns’ DNA. Den særlige fondsejede ejerstruktur betyder at store dele af overskuddet bliver geninvesteret i forskning og udvikling. Vi tror på, at ved at være nysgerrige og nytænkende så kan vi bedst muligt udvikle måden vi designer og opfører infrastruktur og byggeri i vores samfund, til glæde for os alle sammen. Det er denne vision som driver vores strategi – og strategien for året er også klar: ”Tyréns A/S har gjort store investeringer i forskning og udvikling og det er netop disse investeringer som skal drive væksten fremadrettet”, udtaler Jan Holsøe.

Tyréns er en af Sveriges førende konsulentvirksomheder inden for samfundsbygning. I samspil med kunder og partnere skaber vi holdbare løsninger inden for byudvikling og infrastruktur. Vi har 1.900 medarbejdere og virksomheder i Sverige, Danmark, England og Estland.

Tyréns er fondsejet og vores ejerform gør det muligt for os at satse målrettet på forskning og udvikling inden for samfundsbyggeri. Vi drives af nysgerrighed og har et tæt samarbejde med universiteter og højere læreanstalter.

Kommentarer (0)