Tyréns øger engagementet i Øresundsregionen

Pressemeddelelse   •   Maj 28, 2014 09:42 CEST

I forbindelse med opkøbet af det rådgivende ingeniørfirma Hansen, Carlsen & Frølund A/S (HaCaFrø) og for at styrke vores organisation har Tyréns ansat Jan Holsøe, som vil stå i spidsen for at udvide Tyréns forretning indenfor installations-, energi- og indeklimaområderne i Øresundsregionen. Ambitionen er indenfor to år at have opbygget en afdeling på 40 – 60 medarbejdere i Malmø.

Jan kommer fra en stilling som afdelingsleder for VVS og Ventilation i Balslev A/S og har tidligere været ansat i 12 år i Hansen, Carlsen & Frølund A/S og skal via dette kendskab være med til at bidrage til et effektivt og funktionelt samarbejde på tværs af sundet.

Jan er uddannet civilingeniør med speciale i indeklima og energiøkonomi og har gennem hele sin karriere arbejdet som rådgiver indenfor alle typer af byggeri, fra komplekse bygninger som laboratorier og sygehuse til kontorbyggerier og skoler. Desuden har han stor erfaring med projektledelse og deltager i RIVVS (F.R.I.), FSTA (Forum for Sygehus Teknik og Arkitektur)og er tilknyttet DTU – ICIEE (Internationale center for indeklima og energi) som ekstern underviser, vejleder og eksaminator.

Tyréns har kernekompetencer indenfor byggeri, infrastruktur (veje, broer, jernbaner, traffik, affald, m.v.), geoteknik, BIM og er en foregangsvirksomhed indenfor forskning og udvikling og har et tæt samarbejde med universiteter og højere læreanstalter i både Danmark og Sverige. Tyréns er fondsejet og har en stærk økonomisk rygrad med muligheder for langsigtede investeringer i udvikling af virksomheden og kompetencer.

HaCaFrø/Tyréns kan tilbyde totalrådgivning og innovative løsninger indenfor følgende områder i byggeriet:
Akustik
Belysning
Brandsikringsanlæg – passive og aktive
Brandrådgivning – brandstrategirapporter og funktionsbaseret brand (CFD)
Bæredygtighed – DGNB certificering
CE-mærkning
Commissioning
CTS/Intelligente bygningsinstallationer (IBI)/ PLC
Dynamiske simulering – indeklima, energi, lys og lyd
EMC – jordingsanlæg, lynafledning og transientbeskyttelse
Elevatorer og eskalatorer
Geotermiske anlæg
Kraftinstallationer
Lysdesign
UPS og nødstrømsanlæg
Varme, Køling, Vand
Ventilation – inkl. naturlig, hybrid og brand
Sikring – adgangskontrol og tyveri
Sprinkler
Svagstrøm – IT-, net- og telefonanlæg

For ydeligere information:
Christian Lindfors, regionschef region Syd
Tyréns AB
46 10 452 25 94 eller +46 70 238 16 40

Jan Holsøe, forretningschef for installationer region Syd
Tyréns AB
+46 10 452 37 47 eller +46 70 367 97 85

René Almind, Adm. direktør
Hansen, Carlsen & Frølund A/S
+45 33 78 79 80 eller +45 28 14 79 10

Tyréns – stiftet i 1942 – er et af Sveriges førende rådgivende ingeniørfirmaer med 1300 medarbejdere fordelt på kontorer over hele Sverige, datterselskaberne Tari i Estland, AKT II i London og HaCaFrø i Danmark.

Kommentarer (0)