Tyréns styrker inden for arkitektur – erhverver Pyramiden Arkitekter og Projektledning

Pressemeddelelse   •   Sep 07, 2016 13:00 CEST

Samfundsbyggerivirksomheden Tyréns AB erhverver firmaerne Pyramiden Arkitekter AB og Pyramiden Projektledning AB med i alt 55 medarbejdere i Göteborg og Uddevalla. Erhvervelsen er et yderligere trin i Tyréns satsning på arkitektur og udtalte strategi for vækst i Vestsverige.

– Vi er meget glade for erhvervelsen af Pyramiden, som er et succesfuldt firma med gode kunderelationer og utrolig kompetente og kreative medarbejdere. Sammen kan vi tilbyde flere kreative og teknisk samordnede helhedsløsninger i tidlige faser, siger Christer Abrahamsson, regionschef hos Tyréns.

Begge Pyramiden-firmaer har spidskompetence inden for arkitektur, indretningsarkitektur, bygge- og projektledelse. De har en omfattende kundebasis i Göteborg-området, både inden for den offentlige og private sektor. Nogle af virksomhedernes største kunder er Göteborgs stad, Västfastigheter og Volvo.

–Med Tyréns får vi adgang til et netværk af teknologidiscipliner, som styrker vores tilbud rigtig godt. Sammenslutningen af firmaerne indebærer store muligheder i fremtidige projekter, men også fantastiske udviklingsmuligheder for vores medarbejdere, siger Dan Nyström, en af grundlæggerne og adm. dir. Pyramiden Arkitekter.

Tyréns har nu cirka 210 arkitekter og bygningsingeniører i virksomheden og bliver med denne erhvervelse en endnu stærkere partner inden for tidlige samfundsbyggeri-faser, udformning og byggeri.

For yderligere information, kontakt venligst:
Christer Abrahamsson, regionchef vest
Tyréns AB
+46 10-452 31 73
christer.abrahamsson@tyrens.se

Dan Nyström, VD Pyramiden AB
+46 31-750 13 23
dan.nystrom@pyramiden.se

Tyréns er en af Sveriges førende konsulentvirksomheder inden for samfundsbygning. I samspil med kunder og partnere skaber vi holdbare løsninger inden for byudvikling og infrastruktur. Vi har 1.600 medarbejdere og virksomheder i Sverige, Danmark, England og Estland.

Tyréns er fondsejet og vores ejerform gør det muligt for os at satse målrettet på forskning og udvikling inden for samfundsbyggeri. Vi drives af nysgerrighed og har et tæt samarbejde med universiteter og højere læreanstalter.

Kommentarer (0)