Tyréns’ vækster inden for infrastruktur – erhverver en af Baltikums største konsulentvirksomheder inden for infrastruktur

Pressemeddelelse   •   Jul 12, 2018 15:00 CEST

Johan Dozzi, administrerende direktør Tyréns og Algimantas Medžiaušis, administrerende direktør Kelprojektas

Den rådgivende ingeniørvirksomhed inden for samfundsbyggeri Tyréns gør et strategisk opkøb i Litauen og erhverver Kelprojektas. Gennem erhvervelsen styrker Tyréns sine tilbud og udvider sine infrastrukturaktiviteter. Kelprojektas fortsætter med at operere under eksisterende navn og varemærke.

Kelprojektas er Litauens største konsulentvirksomhed inden for infrastruktur og opererer også inden for konstruktion, vand, geoteknik, miljø, trafik, plan- og landskabsarkitektur.

Virksomheden arbejder primært med projektering af broer, jernbaner og veje, men tilbyder også services inden for konstruktion, vand, geoteknik, miljø, plan- og landskabsarkitektur. I Sverige opererer Kelprojektas gennem virksomheden ICCON, som også indgår i erhvervelsen sammen med virksomhederne Urbanistika og Kelvista i Litauen.

– Erhvervelsen af Kelprojektas er et vigtigt skridt i vores bestræbelser på at vokse på nøglemarkeder og en måde at skabe et endnu stærkere internationalt tilbud.Vi kender hinanden godt gennem tidligere samarbejder og har meget tilfælles i den måde, vi arbejder med teknologiudvikling, hvordan vi imødekommer vores kunders udfordringer og de værdier, vi har, siger Johan Dozzi, administrerende direktør hos Tyréns.

Kelprojektas har totalt set omkring 250 medarbejdere fordelt på tre kontorer i Litauen. ICCON har sit kontor i Stockholm. Virksomhederne omsætter samlet for cirka 100 millioner svenske kr. (€10m).

Tyréns og Kelprojektas har blandt andet samarbejdet om projekteringen af Tvärförbindelse Södertörn med meget gode resultater. Samarbejdet vil fortsat blive koordineret af ICCON, som er et vigtigt link mellem virksomhederne.

– Vi er meget glade for det dybdegående samarbejde med Tyréns. Sammen med Tyréns kan vi fortsætte med at tilbyde det bedste fra en uafhængig rådgivende konsulent samtidig med, at vi har adgang til tværfaglige services på et internationalt marked, når det efterspørges af vores kunder, siger Algimantas Medžiaušis, administrerende direktør hos Kelprojektas.

For yderligere information, kontakt:

Johan Dozzi, administrerende direktør Tyréns
johan.dozzi@tyrens.se

Algimantas Medžiaušis, administrerende direktør Kelprojektas
Algimantas.Medziausis@kelprojektas.lt

Tyréns er en af Sveriges førende konsulentvirksomheder inden for samfundsbygning. I samspil med kunder og partnere skaber vi holdbare løsninger inden for byudvikling og infrastruktur. Vi har 2.400 medarbejdere og virksomheder i Sverige, Danmark, England og Estland.

Tyréns er fondsejet og vores ejerform gør det muligt for os at satse målrettet på forskning og udvikling inden for samfundsbyggeri. Vi drives af nysgerrighed og har et tæt samarbejde med universiteter og højere læreanstalter.

Kommentarer (0)